اقدامات ویژه برای مصرف‌کنندگان واقعی خودرو در حوزه پیش‌فروش
اقدامات ویژه برای مصرف‌کنندگان واقعی خودرو در حوزه پیش‌فروش

تمهیداتی برای ایجاد شرایط مناسب برای مصرف کننده واقعی خودرو اندیشیده شده است.

کیوان پناهی‌ها  مدیر بازاریابی شرکت ایران خودرو با اعلام این مطلب در پاسخ به این سئوال که چرا ثبت نام برای پیش خرید خودرو با مشکل فراوانی مواجه است؟ گفت: به عنوان مثال برای ثبت نام ۱۰ هزار دستگاه خودرو ۲۰۰ هزار نفر وارد سایت شده بودند، این بدان معناست به ازای هر خودرو ۲۰ تقاضا وجود دارد و طبیعی است ۱۹ تقاضا ناموفق خواهد بود. در برخی موارد حتی این نسبت به ۵۰ تقاضا برای هر خودرو می‌رسد.

پناهی‌ها در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات ویژه برای حمایت از مشتریان واقعی گفت:در حال حاضر ثبت‌نام‌ها با شمار بالای مشتریان روبروست اما ثبت‌نام‌ها بر اساس توان واقعی تولید برنامه‌ریزی می‌شود و تلاش داریم از ایجاد تقاضای واهی در کشور پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح رجیستری شرایط برابر را برای همه ثبت نام کنندگان ایجاد کرده است. افراد می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود و رجیستر شدن در سایت از موقعیت برابر با دیگران برای ثبت نام برخوردار باشند.

 وی گفت: در عین حال محدودیت‌هایی در برخی طرح‌های پیش‌فروش ایجاد شده است. به عنوان مثال کسانی که ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه اخیر خودرو ثبت نام کرده باشند قادر به ثبت نام نیستند و البته این مدت زمان به نفع مصرف کننده واقعی می تواند تغییر نماید.

 او گفت: در شرایط فعلی نیز فروش اعتباری صورت می‌گیرد به این صورت فرد خریدار تا یک سال امکان عرضه خودروی خریداری شده را در بازار نخواهد داشت. پناهی‌ها تاکید کرد:همه این ها با هدف ایجاد شرایطی به نفع مصرف کننده واقعی در دستور کار قرار گرفته و طرح‌های تازه‌ای نیز به زودی در راه است.

منبع: خبرآنلاین