سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و نماینده شایسته انتخاب کنیم
سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و نماینده شایسته انتخاب کنیم

امام جمعه اهواز گفت: کمترین کوتاهی در انتخاب نماینده مجلس باعث ایجاد خسارت‌های فراوان و جبران ناپذیر می‌شود؛ بنابراین باید سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و نماینده شایسته انتخاب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۵ بهمن) اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن، اظهار کرد: مردم اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی را می‌دانند اما باید در این خصوص مطالبی گفته شود. مجلس کنونی آخرین روزها و ماه‌های خود را می‌گذراند، در این مجلس اقدامات خوبی انجام شد و نمایندگان در حد خود کار کردند اما این مجلس، مجلسی در تراز انقلاب اسلامی نبود.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید به اشتغال و وضعیت معیشتی که مطالبه مردم است، توجه کنند. نمایندگان در سال‌های گذشته می‌توانستند به این موضوع بپردازند، با توجه به اینکه رهبر انقلاب سال‌ها است که نامگذاری سال‌ها را به مساله اقتصادی اختصاص داده‌اند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: ما باید برای مجلس آینده نمایندگانی انتخاب کنیم که جهادی و انقلابی کار کنند و نظاره گر رفتار مسئولین باشند. اولویت آن‌ها مساله اقتصادی و معیشتی باشد و ظرفیت‌هایی برای اشتغال جوانان ایجاد کنند. متاسفانه بیشتر نمایندگان رفتار غیرقابل توجیه داشتند و با اقدامات برخی از مسئولین اجرایی که با منافع ملی ناسازگار بود، همراهی کردند و در برخی جاها رفتار خنثی داشتند، درحالیکه نمایندگان مردم بودند.

موسوی فرد با بیان اینکه این روزها بسیاری از نمایندگانی که خسارات غیرقابل جبرانی را به بار آورده بودند، برای مشکلاتی که خود به بار آورده بودند مطالبه می‌کنند، تاکید کرد: باید توجه کنیم که در انتخابات پیش رو به چه کسانی رای می دهیم. نماینده مجلس علاوه بر اینکه باید تقوا و ایمان داشته باشد، باید شجاع، انقلابی و مردمی باشد، در برابر دشمنان مقاومت کند و پاک دست باشد. پاک دستی بسیار مهم است، برخی از نمایندگانی که برای دوره بعد رد صلاحیت شدند به بیت المال مسلمین چنگ انداخته بودند و خیانت کردند.

وی ادامه داد: اما رسالت ما چیست؟ امروزه اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست بلکه باید فردی را انتخاب کنیم که انقلابی باشد. برخی از طیف‌های انقلابی به جای آنکه عزم خود را جزم کنند و مجلسی انقلابی به وجود آورند، سلیقه‌های مختلف متاسفانه آن‌ها را از هم جدا کرده است.

امام جمعه اهواز افزود: هر کدام از گروه‌های انقلابی با هر سلیقه مانند یک نهر هستند، اگر این نهرهای انقلابی به هم گره بخورند تبدیل به رودخانه‌ای خروشان می‌شوند که عبور از آن غیر ممکن است.

موسوی فرد تصریح کرد: کمترین کوتاهی در انتخاب نماینده باعث ایجاد خسارت‌های فراوان و جبران ناپذیر می‌شود. باید سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و نماینده شایسته انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری بسیار تلاش کرد، شورای نگهبان نیز در حد توان خود زحمت کشید اما اگر خودمان را به جای آن‌ها در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که در زمان کم چگونه برخی را تائید صلاحیت و برخی را رد صلاحیت کردند. کسانیکه رد صلاحیت شده‌اند به این معنا نیست که در جاهای دیگری به کار گرفته نشوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جوانگرایی به این معنی نیست که تجربه افراد مسن تر را کنار بگذاریم، افزود: برای انتخاب بهتر می‌توان با بزرگان، روحانیون، اساتید دانشگاه و دانشجویان مشورت کرد.

امام جمعه اهواز گفت: از مردم خواهش می‌کنم هفته آینده با هر سلیقه‌ای که دارند، پای صندوق‌های رای بیایند. از همه طیف‌ها و سلیقه‌ها می‌توانیم نماینده داشته باشیم. اگر کنار بکشیم قطعا شهید سلیمانی، دیگر شهدا، رهبر و اهل بیت از ما راضی نخواهند بود.

وی تاکید کرد: اولین مطالبه رهبر از مردم حضور حداکثری در انتخابات و دومین مطالبه انتخاب نمایندگانی شایسته برای مجلسی انقلابی است.

موسوی فرد در پایان افزود: بخاطر خدا نگاه قومیتی را کنار بگذاریم و افراد شایسته را پس از مشورت انتخاب کنیم، کافی است ببینیم یک شخص چه مقدار لایق، با تقوا و با ایمان است.

منبع: ایسنا