به خاطر خوزستان، به خیرالموجودین هم می توان رای داد
به خاطر خوزستان، به خیرالموجودین هم می توان رای داد

هر چه می شود یک نام در این انتخابات باید بیشتر ملاک تصمیم در حضور فعال یا عدم حضور قرار گیرد و آن “مصلحت خوزستان” است.

بالاخره اما و اگرهای تایید صلاحیت های مجلس به پایان رسید و با اندک تغییراتی همان اسامی تایید شده قبلی اعلام شد تا نامزدهای انتخابات به مرحله تبلیغات رسمی و در نهایت برگزاری انتخابات برسند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ افراد سرشناس زیادی در خوزستان رد صلاحیت شده اند که می توانستند در صورت حضور هم آرای قابل توجهی کسب کنند و هم در صورت راه یابی به مجلس با توجه به تجربه و تخصصی که داشته اند گرهی از مشکلات استان بگشایند.

مسلما اگر تعداد تاییدی های افراد شاخص و سرشناس بیشتر بود شور و شوق انتخابات بالا می رفت و دایره انتخاب مردم برای انتخابات باز تر بود تا یک انتخاب متناسب با سلیقه های خود داشته باشند که اینگونه نشده است. حال این سوال مطرح می شود؛ در شرایط فعلی تکلیف چیست آیا باید از انتخابات و انتخاب کردن فاصله گرفت یا باید در پروسه انتخابات مشارکت فعالی داشت و از میان گزینه های تایید صلاحیت شده دست به انتخابی آگاهانه زد.

این سوال برای احزاب و کسانی مطرح است که گزینه مورد نظر آنها تایید صلاحیت نشده و به این دلیل نمی دانند در انتخابات حضوری فعال داشته باشند. افرادی که از یک سو می دانند باید به شاخص های انتخاب و منش سیاسی خود پایبند باشند و از سوی دیگر نمی توانند به مسئولیت خود در مقابل شرایط حاکم بر خوزستان و تاثیر انتخاب نمایندگان مجلس بر استان؛ بی تفاوت باشند.

خوزستان در مجلس شورای اسلامی ۱۸ نماینده دارد که بعد از استان تهران یکی از بیشترین کرسی های مجلس را در اختیار دارد و در صورت انتخاب افرادی آگاه به امور و هماهنگ در پیگیری مطالبات می توانند استان را در مسیر توسعه قرار دهند و در معادلات مجلس تاثیر گذار باشند. ادامه انتخاب افراد کارنابلد هم همینی است که سالیان گذشته بر استان گذشته و بجای توسعه؛ عقب رفت را هدیه داده است.

محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم در زمان مطرح شدن بحث عبور از روحانی گفته بود؛ نمی توانیم از آسمان، برای اداره مملکت، فرشته و ملک بیاوریم و در میان افراد حاضر، خیرالموجودین دکتر روحانی است. حال با توجه به اعلام اسامی نهایی تایید صلاحیت شده دیگر نمی توان گزینه از آسمان آورد و همین مورد خیرالموجودین تنها گزینه روی میز است.

باید دید افراد و احزابی که کاندیدهای شاخص آنها رد صلاحیت شده و هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته اند به سوی انتخاب خیرالموجودین و نیروهای جوان و ناشناخته قدم بر می دارند و از بین گزینه های تایید صلاحیت شده افرادی که می توانند عملکرد قابل قبول تری را داشته باشند را انتخاب و به مردم معرفی می کنند یا ترجیح می دهند فعالیت شفاف انتخاباتی نداشته باشند.

هر چه می شود یک نام در این انتخابات باید بیشتر ملاک تصمیم در حضور فعال یا عدم حضور قرار گیرد و آن “مصلحت خوزستان” است.