آغاز کورس تبلیغات نامزدهای مجلس یازدهم در خوزستان
آغاز کورس تبلیغات نامزدهای مجلس یازدهم در خوزستان

 تبلیغات رسمی نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت‌های اولیه روز ۲۴ بهمن در حوزه‌های انتخابیه خوزستان شروع شد.

۳۸۸ نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان در ۱۴حوزه انتخابیه اصلی و ۱۳حوزه فرعی خوزستان تبلیغات خود را از روز پنجشنبه۲۴ بهمن آغاز کردند. این تبلیغات تا ساعت هشت صبح پنجشنبه اول اسفند ادامه خواهد داشت.

تبلیغات انتخاباتی نامزدها ۲۴ ساعت پیش از رای‌گیری ممنوع است.

شهرداری‌های خوزستان از مدت‌ها پیش مکان های مشخصی را برای تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته اند که نامزدها مجاز خواهند بود بخشی از تبلیغات خود در این محل ها انجام دهند.

از صبح امروز در نقاط مختلف شهر اهواز پوسترهای چسبیده بر محل تبلیغات مشاهده می‌شود؛ برخی از نامزدهای انتخابات نیز از روز گذشته به هواداران خود اعلام کرده اند به منظور حفظ و پاگیزگی شهر قصد پوستر چسبانی ندارند و تبلیغات خود را تنها از طریق برپایی ستاد، سخنرانی در نقاط مختلف شهر و فضای مجازی انجام می‌دهند با این وجود همچنان بسیاری از نامزدها به شیوه سنتی چسباندن پوستر بر درخت‌ها، دیوارها و نیوجرسی‌های درون شهری آغاز کرده اند.

از بامداد روز پنجشنبه که زمان مجوز شروع تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم است، شور و نشاط تبلیغات طرفداران نامزدهای انتخاباتی در خوزستان دیده می شود و بیشتر شهرها و روستاهای این استان چهره انتخاباتی به خود گرفته اند.

حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با ۱۱۱ نامزد و حوزه انتخابیه شادگان با ۱۲ نامزد بیشترین و کمترین نامزد نمایندگی مجلس یازدهم را دارند.

مردم خوزستان برای تعیین تکلیف ۱۸کرسی مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۱۳۹۸ پای صندوق های رای می آیند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه کرسی بیشترین تعداد نماینده را از خوزستان در مجلس شورای اسلامی دارند.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، که ۶۶۳ نفر در هیات‌های اجرایی انتخابات تایید شدند، ۳۳ نفر از آنها انصراف داده و در نهایت ۳۸۸ نفر (معادل ۴۷ درصد) در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

منبع: ایرنا