جای پردیس‌های سینمایی در اهواز خالی است
جای پردیس‌های سینمایی در اهواز خالی است

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر خوزستان گفت: استقبال فوق‌العاده مردم از فیلم‌های جشنواره فجر امسال ثابت کرد که جای پردیس‌های سینمایی در اهواز خالی است.

سید امین سپهریان اظهار کرد: استقبال علاقه‌مندان به سینما و مخاطبان از فیلم جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بهتر و بیشتر بود.

وی افزود: دلیل آن هم فیلم‌های برجسته و پرطرفدار جشنواره فیلم فجر بود که به خوزستان آمد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر خوزستان تصریح کرد: سند این حرفم فیلم‌ها در سانس‌های فوق العاده تا ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۲ نصف شب اکران می‌شد.

سپهریان گفت: علاقه‌مندان به سینما تقاضا و اصرار داشتند که سانس‌های فوق العاده برای پخش و نمایش فیلم‌های بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر گذاشته شود تا مردم بتوانند فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

وی ادامه داد: ۶ فیلم برجسته و منتخب آرای مردمی در پایتخت در جشنواره فیلم فجر در خوزستان به نمایش درآمد که از این ۶ فیلم دو فیلم «دوزیست» و «شنای پروانه» بود که به خوزستان ارسال نشد اما با همکاری مدیریت هر دو سینمای هلال و ساحل اهواز و دبیرخانه‌ای جشنواره فیلم فجر در تهران این دو فیلم خریداری شدند تا همشهریان اهوازی هم‌زمان با پایتخت این فیلم‌ها ببینند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر خوزستان گفت: من احساس می‌کنم بعد از تهران بهترین فهرست فیلم‌هایی که اکران شد خوزستان بود. البته همه فیلم‌های خوب فیلم فجر را داشتیم.

سپهریان گفت: همین که استقبال مردم را می‌بینیم متوجه می‌شویم که توانستیم رضایتمندی سینما دوستان اهوازی را جلب کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اهواز استقبال شد اختصاص سانس‌های فوق‌العاده بود.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ما دو سینما داریم که روزانه دو سانس و در مجموع ۴ سانس فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را اکران می‌کردند.

سپهریان تصریح کرد: شاید این اولین سالی باشد که تا پاسی از شب پخش فیلم داشتیم و سالن‌های هر دو سینما تقریباً پر شده بود.

وی بیان کرد: حتی در گرد و خاک هم مردم به سینما آمدند و فیلم تماشا می‌کردند و این نشان‌دهنده استقبال مردم از فیلم‌های برجسته جشنواره بود و استقبال خوبی از فیلم‌های خوب جشنواره فیلم فجر در اهواز شد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر خوزستان گفت: طبق اخبار و اطلاعات رسانه‌ها از ۱۷ فیلم بخش «سودای سیمرغ» ۶ فیلم سینمایی در اهواز بیشترین میزان استقبال و آرای مردمی را داشتند.

سپهریان افزود: «دوزیست»، «روز صفر»، «شنای پروانه»، «مغز استخوان» و «درخت گردو» از جمله این فیلم‌ها بودند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: «روز صفر» و «شنای پروانه» بیشترین میزان استقبال را از جانب تماشاگران در اهواز داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی پردیس سینمایی در چند شهر کشور مثل اصفهان، مشهد و تهران امکانات و کیفیت پخش فیلم بهتر شده است.

سپهریان تصریح کرد: با توجه به اینکه اهواز پردیس سینمایی ندارد نسبت به استان‌هایی که یک سالن پخش فیلم دارند کیفیت سینماهای اهواز خوب است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امیدواریم بخش خصوصی برای ساخت پردیس‌های سینمایی در اهواز ورود کند و دولت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنند تا این کمبود در اهواز جبران شود.

وی یادآور شد: آخرین باری که فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به صورت هم‌زمان در چند شهر خوزستان اکران شد مربوط به ۷ سال پیش بود اما بعد از آن دبیرخانه مرکزی جشنواره فیلم فجر تصمیم گرفت که این جشنواره فقط در مراکز استان‌ها برگزار و فیلم‌های آن فقط در مراکز استان اکران و نمایش داده شود.

سپهریان افزود: حتی سال گذشته تلاش کردیم که شوشتر که دو سالن سینما دارد و از شهرهایی است که علاقه‌مندان زیادی برای تماشای فیلم دارد میزبان جشنواره فیلم فجر شود اما این امکان فراهم نشد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر خوزستان با بیان اینکه سیاست دبیرخانه مرکزی جشنواره فیلم فجر این است که اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فقط در مراکز استان‌ها باشد، گفت: با توجه به سابقه سینما در خوزستان و علاقه شدید مردم به سینما امیدواریم این رویکرد عوض شود و شهرهای بیشتری در خوزستان بتوانند از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند.

سپهریان یادآور شد: در سال‌های گذشته برای بخش «سیمرغ پروانه» تنها یک سالن پخش فیلم داشتیم که گنجایش تماشاگر آن کمتر از سینما هلال بود اما امسال فیلم‌های بخش «سیمرغ پروانه» را به سینما هلال منتقل کردیم که با ۸۰۰ صندلی ظرفیت استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وی گفت: با توجه به رضایتمندی مخاطبین و علاقه‌مندان به سینما از اکران فیلم‌های با توجه به اینکه تقریباً هر شب سانس‌های فوق‌العاده در جشنواره فیلم فجر در اهواز داشتیم احساس می‌کنم که موفق بودیم و این نشان می‌دهد که رضایتمندی خوبی ایجاد شد.

منبع: مهر