همزمان با فرا رسيدن دهه مبارك فجر، بيش از 450 طرح با سرمايه‌گذاري بالغ بر 48 هزار ميليارد ريال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور به بهره‌برداري ‌رسيد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۴۵۳ طرح با سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۴۸ هزار میلیارد ریال و خارجی افزون بر ۱۹ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز ‌شد.

بیشترین تعداد طرح با ۱۰۹ مورد در استان آذربایجان شرقی با مجموع اشتغال ۲ هزار و ۹۵ نفر و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مربوط به استان خراسان رضوی است.

همچنین از این تعداد طرح‌ها، ۴ طرح با سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و خارجی ۱۹ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی ۴۴۰ نفر با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در استان‌های مرکزی و یزد درحال انجام است.

این گزارش حاکی است، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ۲۹۸ پروژه عمرانی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۹۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره‌برداری ‌رسید.

احداث شهرک یا ناحیه صنعتی، احداث ساختمان‌های اداری، نگهبانی و آتش نشانی، احداث پل، تقاطع غیرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبکه توزیع آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری، منبع زمینی، اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه به شبکه توزیع آب فضای سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبکه روشنایی معابر، دفع آب‌های سطحی، محوطه سازی و تکمیل معابر، تکمیل ورودی و خروجی، اجرای عملیات خاکی، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و … بخشی از عناوین پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن ۴۹۹ شهرک و ۳۱۹ ناحیه صنعتی و ۳ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۱ هزار و ۳۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد صنعتی و ۲ هزار و ۹۸۷ واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.