روزانه از هدر رفت ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود
روزانه از هدر رفت ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: در پروژه احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه «غرب کارون» از هدر رفت روزانه ۵۰ میلیون فوت مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود.

محمدجواد اشرفی در آئین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه «غرب کارون» با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: فعالیت برداشت نفت از حوزه «غرب کارون» را در یک موقعیت جغرافیایی خاص انجام می‌دهیم.

وی افزود: وقوع عمده میادین نفتی در حوزه «تالاب» بسیار پرارزش مثل «تالاب هورالعظیم» شرایط خاصی را برای مدیریت زیست محیطی فعالیت‌های نفتی ایجاد کرده است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: طی این سال‌ها علاوه بر تولید نفت مشکلات زیست محیطی برای مردم در حوزه آب، هوا و خاک و همچنین تالاب هورالعظیم ایجاد شد.

اشرفی ادامه داد: قرارداد مدیریت خاک‌های آلوده به نفت (پروژه لندفیل) هم با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد: این شرکت در حوزه «آب» هم مشکلاتی دارند ولی مسائل را خوب مدیریت می‌کنند؛ به خصوص در مقابل حوادث پیش‌بینی نشده از جمله شکستگی لوله‌ها حضور خوبی دارند و رفع مشکل می‌شود.

وی بیان کرد: در این پروژه از هدر رفت روزانه ۵۰ میلیون فوت مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان یادآور شد: در شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون نیز پروژه‌های مشابهی برای جمع آوری گازهای همراه و انتقال آن به پتروشیمی مارون اجرا شد.

اشرفی در پایان گفت: با پیگیری‌های خاص استاندار خوزستان در خصوص تأمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های پالایشگاه گاز بیدبلند دو نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

منبع: مهر