رییس قوه ی قضاییه پیگیر حل مشکلات فاضلاب اهواز است/ با تکمیل طرح ضربتی برخی از مشکلات فاضلاب حل می شود
رییس قوه ی قضاییه پیگیر حل مشکلات فاضلاب اهواز است/ با تکمیل طرح ضربتی برخی از مشکلات فاضلاب حل می شود

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رییس قوه ی قضاییه پیگیر حل مشکلات فاضلاب اهواز است که تاکید ایشان براین مساله و همچنین حضور بنده و نماینده ی ولی فقیه در خوزستان در جلسه ی امروز شورا اهمیت موضوع را نشان می دهد.

به گزارش کاوش، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی روز دوشنبه ( ۲۱ بهمن ماه) در یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز که با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، معاون هاهنگی امورعمرانی استانداری، شهردار و مدیرعامل شرکت آبفا اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رییس قوه قضاییه دستور داده تا با عاملان مساله آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب برخورد شود.

وی ادامه داد: رییس قوه ی قضاییه از بنده به عنوان ریاست دادگستری استان در خصوص آبگرفتگی شهر اهواز به خصوص مناطق آسیب دیده و محروم مانند کوت عبدالله و حصیرآباد سوال پرسیدند که این نشان دهنده ی حساسیت موضوع است.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه ایشان از بنده خواستند تا این مساله را بررسی و پیگیری کنم، تصریح کرد: اجرای طرح جامع دفع آب های سطحی و فاضلاب در نقاط بحرانی شهر کار بزرگی است که به محض شروع اجرایی شدن آن سازمان بازرسی را مامور نظارت کامل بر کار می کنم.

با تکمیل طرح ضربتی برخی از مشکلات فاضلاب حل می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با تکمیل طرح ضربتی جمع آوری دفع آب های سطحی و شبکه فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز برخی از مشکلات موجود در این زمینه حل خواهد شد.

بهنام مریدی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بارندگی آذرماه امسال ۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز دچار ریزش شد، افزود: حدود ۷۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز به دلیل سیل فرودین ماه ریزش کرد که عمدتا خطوط و کلکتور اصلی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر۶۰ کیلومتر از شبکه اصلاح و بازسازی شده و مابقی کار نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ضمن عنوان اینکه تاکنون طرح هایی در قالب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه ی فاضلاب اهواز اجرا شده، اذعان کرد: برای آسفالت خیابان ها پیمانکار حدود ۱۷ میلیارد تومان از شرکت آب و فاضلاب طلب دارد.

یکصد و هفتمین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار واگذاری امور خدمات شهری و تنظیف منطقه یک، عنوان لایحه تامین اقلام مورد نیاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و  طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی برگزار شد که در پایان توافقنامه طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی در ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز به امضاء رسید.