تا یکی ۲ سال آینده شهر اهواز حالت کارگاهی دارد؛ مردم تحمل کنند/ بیش از ۶۰ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز تکمیل نشده است/ اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سه ماه
تا یکی ۲ سال آینده شهر اهواز حالت کارگاهی دارد؛ مردم تحمل کنند/ بیش از ۶۰ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز تکمیل نشده است/ اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سه ماه

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: اهواز تا یکی 2 سال آینده به دلیل اصلاح شبکه فاضلاب حالت کارگاهی دارد بنابراین مردم برای بهبود وضعیت  فاضلاب شهر شرایط موجود را تحمل کنند.

به گزارش کاوش، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی روز دوشنبه ( ۲۱ بهمن ماه) در یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز که با حضور رییس کل دادگستری استان، مدیرعامل شرکت آبفا اهواز، معاون هاهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات خوبی برای حل مشکل فاضلاب خوزستان و به خصوص اهواز در نظر گرفته شده و مقرر شده دستگاه‌هایی مانند وزارت نفت نیز اعتباری برای این منظور اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه کار رسیدگی به مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی در نقاط بحرانی اشاره شده در طرح ضربتی از هفته ی آینده و با حضور شهردار و مدیرعامل آبفای اهواز شروع خواهد شد، عنوان کرد: مسئولین برای حل مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی استان و اهواز همصدا و متحد شده اند که باعث امیدواری است.

بیش از ۶۰ درصد از طرح جامع فاضلاب اهواز تکمیل نشده است

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان ضمن اشاره به فرسوده بودن شبکه ی فاضلاب اهواز عنوان کرد: طرح جامع فاضلاب اهواز کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال های اخیر اگر چه کارهای مهمی در این زمینه انجام شده اما به پیشرفت طرح جامع فاضلاب منجر نشده است.

فاضل عبیات همچنین در این جلسه با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات موقتی برای فاضلاب اهواز شده است، افزود: یکهزار و صد کیلومتر از شبکه ی فاضلاب اهواز فرسوده است که نیاز به تعمیر یا احداث دارد و از دیدگاه بنده باید ساختار سالم برای اجرای طرح جامع فاضلاب به وجود آید و این موضوع دغدغه ی همه ی مسئولان باشد.

وی خاطرنشان کرد: ورود و بازدیدهای میدانی نماینده ی ولی فقیه و رییس کل دادگستری از این حیث است که مردم آن ها را مرجعی برای حل مشکلات خود در کنار دیگر مسئولان می بینند و از سویی دیگر توسط آن ها از اقدامات انجام شده و تامین اعتبارهایی که می شود کسب اطمینان می کنند.

فرافکنی بین دستگاه های اجرایی خطرناک است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها تصریح کرد: فرافکنی در انجام مسئولیت ها بین دستگاه های اجرایی کار خطرناکی است و برطرف کردن خواسته و نیازهای ضروری شهر را به تاخیر می اندازد بنابراین در صورت ایجاد فرافکنی در زمان بحران باید غدغه ی اول رفع این مساله باشد.

عبیات بیان کرد: در بارندگی های آذرماه در اهواز و باوی حدود ۱۷ میلیون مترمکعب آب در مدت زمان ۲ الی سه ساعت جاری شد که بی سابقه بود و حتی اگر طرح جامع فاضلاب اهواز ایجاد شود شبکه ی فاضلاب ظرفیت چنین حجمی از بارش را ندارد بنابراین حتما نیاز به شبکه ی جمع آوری و دفع آب های سطحی داریم اما اینکه این شبکه ها چه میزان از آب ها را تخلیه می کند نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه ی شورای تامین به مسئولان آب و فاضلاب گفتیم که حتما کار بازنگری طرح جامعه فاضلاب اهواز انجام شود، اظهار کرد: براساس آمار مسئولان شرکت آب و فاضلاب در سیل خوزستان ۴۸۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه ی فاضلاب اهواز وارد شد.

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی به شبکه ی فاضلاب اهواز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با عنوان اینکه  همچنین در آبگرفتگی های ۲۵ آذرماه امسال یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه ی فاضلاب اهواز وارد شد، ادامه داد: در مجموع  ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به شبکه ی فاضلاب اهواز وارد شد، در صورتیکه اگر تمام طرح جامع شبکه فاضلاب اجرا می شد چهار هزار میلیارد تومان هزینه نیاز داشت. هرچه دیرتر کار اصلاح شبکه ی فاضلاب را انجام دهیم خسارت های یبیشتری وارد می شود و با بحران جدی روبه رو خواهیم شد.

اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سه ماه

یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: ۵۰ نقطه ی بحرانی اهواز در طرح ضربتی جمع‌ آوری آب‌های سطحی شناسایی و مقرر شده کار اجرایی آن در سه ماه تکمیل شود.

حجت الاسلام جاسم موسی پور با بیان اینکه این طرح با همکاری شرکت آبفا و شهرداری اهواز انجام شده، عنوان کرد: شهرداری و آبفا اهواز وارث مشکلات گذشته هستند به طوری که شرکت آب و فاضلاب اهواز مشکل ریزش برخی خطوط شبکه را دارد و شهرداری برای اینکه از متوقف شدن بعضی پروژه ها جلوگیری کند از شورای تامین کمک خواسته است.

به گزارش کاوش، یکصد و هفتمین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار واگذاری امور خدمات شهری و تنظیف منطقه یک، عنوان لایحه تامین اقلام مورد نیاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و  طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی برگزار شد که در پایان توافقنامه طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی در ۵۰ نقطه فوق بحرانی اهواز به امضاء رسید.