۷۱۷ نفر قربانی کرونا
۷۱۷ نفر قربانی کرونا

 شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در چین به ۷۱۷ نفر رسید.

یک مسافر آرژانتینی کشتی مسافر بری موسوم به «دیاموند پرنسس» در قرنطینه‌ای که در برابر سواحل ژاپن صورت گرفته است، اولین آمریکای لاتینی است که به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ این ویروس توسط ۶۱ نفر از مسافران که به آن دچار بودند، وارد کشتی شده است.تا کنون این اولین مورد تایید شده‌ای است که در آن گزارش شده یک آمریکای لاتینی به بیماری جدید ویروس کرونا دچار شده است.در میان ۴۱ نفری که جدیدا به این ویروس دچار شده اند، علاوه بر این آرژانتینی، ۲۱ ژاپنی، ۸ آمریکایی، ۵ استرالیایی، ۵ کانادایی و یک بریتانیایی قرار دارند.این موارد جدید، در کنار ۲۰ موردی قرار می‌گیرند که طی این هفته بیماری آن‌ها در این کشتی مجلل تایید شده بود.
مقامات ژاپن این کشتی را از دوشنبه گذشته در قرنطینه نگه داشته اند؛ در این کشتی ۳ هزار و ۷۱۱ نفر از ۵۶ ملیت مختلف قرار دارند که اکثر آن‌ها ژاپنی هستند.این کشتی مجلل روز جمعه در یوکوهاما لنگر انداخت تا آماده ورود به یک قرنطینه‌ای شود که می‌تواند تا ۱۹ فوریه به طول بیانجامد.وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه بدون اشاره به جزئیات گفت، ۲۰ نفر از آن‌ها که قبلا آزمایش آن‌ها مثبت نشان داده شده بود، از کشتی به بیرون منتقل شدند. یکی از آن‌ها با جنسیت مونث، وضعیت وخیمی دارد.
هشدار در مورد کمبود تجهیزات محافظتی در برابر بیماری شبه سارس
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت کمبود شدید امکانات محافظتی در برابر ویروس کرونا را در کل جهان گوشزد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در شرایطی که ویروس جدید کرونا (۲۰۱۹-nCoV)، همچنان در حال گسترش است، کمبودِ شدید تجهیزاتِ محافظتی مانند ماسک‌های تنفسی یا دستکش در سطح جهانی، مسئله‌ای است که احساس می‌شود. «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به کمبود تجهیزات محافظتی، روز جمعه خطاب به هیئت اجرایی سازمان ملل متحد گفت که قرار است با تولید کنندگان و صنایعِ بخش تولید این نوع تجهیزات، مذاکراتی انجام دهد. هدف از این مذاکرات و گفتگوها، شناسایی تنگناهایِ موجود در زنجیره تولید به منظور یافتن راه حل‌ها و همچنین دفاع از “توزیع عادلانه” این محصولات است. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «شمار مبتلایان ناشی از شیوع “ویروس ووهان” تا ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز جمعه به وقت ژنو و پاریس (۰۵:۰۰ GMT) تنها در سرزمین چین، به ۳۱ هزار و ۲۱۱ مورد آلودگی و شمار مرگ و میر به ۶۳۷ نفر فوتی متوقف شده است.»وی نسبت به تعبیر نادرست از سرعت آهسته عفونت‌های جدید، که در دو روز گذشته در چین مشاهده شده است، هشدار داد تا از آن جلوگیری شود. وی پیش بینی کرد: «اعداد (آلودگی و مرگ ومیر) می‌توانند دوباره افزایش یابند.»

منبع: بهارنیوز