فرماندار خرمشهر: امانتداری و بی‌طرفی مهمترین اصل انتخابات استم
فرماندار خرمشهر: امانتداری و بی‌طرفی مهمترین اصل انتخابات استم

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بر امانتداری در انتخابات تاکید کرد و از کارگزاران، مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات خواست در انتخابات پیش رو اصل بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمد حیدری رعایت اصل بی‌طرفی ،وحدت و انسجام در چارچوب قانون را از اصول اساسی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد و گفت: سلیقه‌های شخصی و روابط عاطفی، سیاسی، ملاحظه‌های اجتماعی، جناح بندی‌ و جبهه‌های سیاسی نباید بر کار اجرایی، نظارتی و بازرسی مسوولان برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد و باعث خروج آنها از عدالت شود.

وی با بیان اینکه جانب دارانه عمل کردن خط قرمز دولت در برگزاری انتخابات است افزود: انسجام، وحدت و بی طرفی زمانی حفظ می‌شود که قانون مدار باشیم و در مسیر قانون گام برداریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۲۴ بهمن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به مدت یک هفته آغاز می‌شود و به همین منظور از سوی شهرداری‌ خرمشهر و مینوشهر امکانات و فضای تبلیغات مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی از فعالیت ستاد پیشگیری از تخلف داوطلبان نمایندگی مجلس در دستگاه قضایی شهرستان خرمشهر خبر داد و گفت:،در این ستاد به تخلف انتخاباتی نامزدها رسیدگی می‌ شود.

حیدری افزود: نشستی با داوطلبان تایید صلاحیت شده شهرستان خرمشهر برگزار شده و بایدها و نبایدهای قانونی با آنان مرور شده است تا در تبلیغات پیش رو در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی افزود: ۳۵ نفر در شهرستان خرمشهر برای نامزدی مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد یک نفر خانم در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها و نیز هفت نفر دیگر انصراف دادند . هشت نفر نیز عدم احراز در پرونده آنها ثبت شد و تنها ۶ نفر رد صلاحیت شدند و در نهایت صلاحیت ۱۷ نفر از نامزدها تائید شد.

وی ادامه داد: ۱۰۳ صندوق اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم خرمشهر پیش‌بینی شده‌است.

حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا