قوای مسلح کشور را بیمه کردند/ غیرت ملی جدای از ملی گرایی است
قوای مسلح کشور را بیمه کردند/ غیرت ملی جدای از ملی گرایی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: استقامت نیروهای مسلح  در زمان دفاع مقدس سبب شد برای همیشه کشور بیمه شود.

به گزارش کاوش، سیدعبدالنبی موسوی فرد روز شنبه ( ۱۹ بهمن ماه) در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در اهواز در مسجد رضوان منطقه آخر آسفالت ضمن تبریک گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند نظام مقدس اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های شهدا که برای همه ی ما برجسته بوده و از اوصاف خدای متعال نیز هست غیرت است که در روایات مربوط به غیرت از انبیاء( ص) به عنوان مظهر اکمل و اجمل اوصاف و افعال خدای متعال یاد شده که این ویژگی برجسته را در درون خود نهادینه کرده اند.

وی ادامه داد: سه قسم غیرت وجود دارد که هرسه نوع در بین نیروهای مسلح و به خصوص ارتش ما مشاهد می شود؛ غیرت ملی، دینی و ناموسی. غیرت ملی جدای از ملی گرایی است و بدین معنی است که نسبت به ارزش ها و افتخارات یک ملت که پشتوانه ی فرهنگی ـ تمدنی آن محسوب می شود و هویت یک فرد را تشکبل می دهد حساس باشیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در سال ۵۷ در چنین روزی بسیاری از مردم گفتند رهبران ما را مسلح کنید و برای همه سوال پیش آمده بود چگونه می توان در برابر ارتش تا بن دندان مسلح شاهنشاهی غالب شویم زیرا با سلاح های سبک و دست خالی در مقابل چنین ارتشی پیروز شدیم که بی نظیر بود.

حجت الاسلام موسوی فرد اذعان کرد: آن روز نیروی هوایی خدمت امام خمینی( ره) آمدند در حالیکه ابهامی در مجموعه ی انقلابی ها ایجاد شده بود ناگهان این خبر که نیروهای ارتش شاهنشاهی برای بیعت با امام آمده اند همه را شوکه کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ارتش در تمام صحنه ها خوب درخشیده است، افزود: اگر ارتش ما غیرت ملی نداشت و در درون خود این ویژگی که از ارکان تشکیل دهنده ی هویت فرد است را در درون خود نهادینه نکرده بودند مانند مصر که در حرکت های چندین سال اخیر مردم به صحنه آمدند اما موفق نشدند انقلاب خود را به ثمر برسانند انقلاب ایران نیز پیروز نمی شد.

انقلاب اسلامی به ایران شوکت بخشید

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران آمریکا بر مقدرات و تصمیم گیری های احاطه داشت اما خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی عزت و شوکت فراوانی به ایران اسلامی کرامت فرمود.

سیدعبدالنبی موسوی فرد بیان کرد: ارتش در زمان قبل از انقلاب در برابر نیروهای انقلابی که وارد پادگان ها می شدند کمترین استقامت را از خود نشان دادند و تسلیم اراده ی مردم شدند، درحالیکه همین ارتش در هشت سال دفاع مقدس در برابر نیروهای مسلح عراق که با حمایت آمریکا و ۸۲ کشور علیه ایران جنگ به راه انداختند ایستادگی کردند و اجازه ندادند وجبی از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استقامت نیروهای مسلح  در زمان دفاع مقدس سبب شد برای همیشه کشور بیمه شود، اضافه کرد: ارتش در مقابل اراده ی مردم تسلیم شدند زیرا متوجه شدند مردم به صحنه آمده اند تا انقلابی را رقم زنند که بسترساز حکومت امام عصر( عج) است.

ایران و یمن نقش کلیدی در حکومت امام عصر دارند

امام جمعه اهواز تشریح کرد: براساس آنچه در روایات آمده و به باور بنده ۲ کشور ایران و یمن نقش کلیدی و عمده در حکومت امام عصر دارند و به این ملاحضه آن هایی که بیشتر به ولایت الهی شباهت دارند بیشترین سختی ها را باید تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی این همه سختی را تجربه و تحمل می کنیم از این موضوع نشات می گیرد، ادامه داد: سختی های دوران غیبت که در حال حاضر آن ها را ملاحضه می کنیم به مراتب آسانتر از سختی های دوران ظهور اما عصر است زیرا مدتی زمان می برد که اراده ی امام عصر بر زمین حاکم شود.

 تا نبود حتی یک مخالف باید سختی ها را تحمل کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان یادآور شد: باید آنقدر سختی ها را تحمل کنیم که حتی فریاد یک مخالف از اردوگاه سپاه ولی عصر به گوش نرسد تا خود را برای سربازی در کنار امام ولی عصر مهیا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار داشت: امام خمینی( ره) فرمودند “کشورهایی که امروز علیه ایران به صدام کمک می کنند بدانند به محض اینکه آمریکا فرصت پیدا کند به اولین کشوری که می تازد شما هستید” و در نمونه های بسیاری ایشان خبر از اینده می دهد و پیش بینی می کند که در نهایت آن ها به واقعیت تبدیل شدند.

وی با اشاره به اینمه مقام معظم رهبری نیز این ویژگی را دارند، خاطرنشان کرد: اگر کسی ایمان خالص و عمل صالح داشته باشد در درون او نور ایجاد می شود بنابراین اگر آینده را پیش بینی می کنند از خاصیت ایمان است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: قوای مسلح ما این بصیرت را داشتند که در چند سال اخیر که در کشورهای همسایه ی جنگ بود در برابر دشمنان اسلام مقابله کنند زیرا هدف ایران بود و معتقد بودند اگر دشمن را در مرزهای خودش مهار نکنیم بر ما مسلط می شود همانطور که در زمان هشت سال دفاع مقدس دیدیم دشمن به برخی شهرهای ما ورود پیدا کرد، در حالی که برخی می گفتند چرا وقتی در ایران این مقدار فقیر داریم باید در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای پیرامون باشیم.

وی اذعان کرد: این مباحث نکات بسیار مهمی است که با ملاحضه ی آن ها به ارزش کار ارتش و قوای مسلح پی می بریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرماید “شما ان شاء الله در مسجد القصی و قدس نماز خواهید خواند” گفت: فرمایشات ایشان در این زمینه مورد بازتاب و انعکاس گسترده ی رسانه های دنیا قرار گرفت و آن ها را تحت الشعاع قرارمی دهد.

سیدعبدالنبی موسوی فرد اضافه کرد: به تعبیر دشمنان انقلاب اسلامی ایران محور تمام حرکت ها در ایران مقام معظم رهبری است و مردم ما  این موضوع را به خوبی می دانند و بر محور این فقیه بزرگوار و براساس اراده ی ایشان عمل می کنند.