پیشرفت ۷۵ درصدی بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل خوزستان
پیشرفت ۷۵ درصدی بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: واحدهای آسیب دیده از سیل در استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد درحال اجرا و بازسازی هستند و تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

مسعود انصاریان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امروز( ۱۵ بهمن) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سیل فروردین سال جاری ۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکونی در استان تخریب شد که ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد نیز تعمیری بودند.

وی افزود: کار تعمیر این واحدها به پایان رسید و واحدهای آسیب دیده با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد درحال اجرا هستند و تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

انصاریان تصریح کرد: پس از سیل با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز مطالعات وسیعی در سطح مناطق سیل زده انجام شد و در نهایت کد ارتفاعی لازم با دوره ۵۰ ساله مشخص شد و بر اساس آن واحدهای مسکونی جدید ساخته می شوند و هرگونه ساخت و ساز باید با رعایت این کد ارتفاعی باشد تا در صورت وقوع سیل، آبگرفتگی ایجاد نشود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت بلاعوض به واحدهای آسیب دیده از سیل صورت گرفته است، بیان کرد: در بارش آذرماه سال جاری، تاکنون ۵ هزار و ۵ واحد ارزیابی شده اند که از این تعداد ۹۹ واحد احداثی، یک هزار و ۹۹۶ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۸۱۹ واحد نیامند پرداخت تسهیلات معیشتی بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار واحد باقی مانده اند که در حال ارزیابی هستند و به هزار و ۶۰۰ واحد کمک بلاعوض پرداخت شده است.

منبع: ایسنا