افتتاح هشت پروژه برق منطقه ای خوزستان با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو
افتتاح هشت پروژه برق منطقه ای خوزستان با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو

هشت پروژه شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو، با اعتباری بالغ بر6 هزار و 50 میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه ( ۱۵ بهمن ماه) در آیین افتتاح این پروژه ها در پست شهید بقایی اهواز ، گفت: این پروژه ها شامل پست ۴۰۰ کیلو ولت متن به همراه خط ۴۰۰ کیلو ولت ۲ مداره شهید بقایی و خط ۲۳۰ کیلوولت ۲ مداره متن به نیروگاه غرب کارون ، فاز اول پست و خط ۴۰۰ کیلوولت جندی شاپور، کلید خانه پست و خط ۲ مداره ورودی ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی و نصب دوبی در پست ۴۰۰.۲۳۰ شهید بقایی هستند.

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه  قطار پویش ملی الف- ب – ایران این هفته در ایستگاه استان خوزستان توقف دارد، تصریح کرد: در این پویش ملی برنامه ریزی شده که تا پایان سال هر هفته طرح های صنعت برق در استان های مختلف به مرحله بهره برداری برسند و یا عملیات اجرایی آن ها به طور رسمی آغاز شوند.

وی بیان کرد: با افتتاح این هشت پروژه که چهار پروژه پست فشار قوی  ۴۰۰ کیلوولت و چهار پروژه خط ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت است بالغ بر ۸۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت پست ها و معادل ۱۱۸ کیلومتر مدار به مجموعه شبکه برق خوزستان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: این خطوط و پست ها در شبکه بهره برداری برق استان قرار می گیرند و برای تابستان سال ۹۹ شبکه برق استان را تقویت خواهند کرد.

دشت بزرگ با اشاره کسب رتبه نخست در مدیریت مصرف برق در دو سال پیاپی بیان کرد: با اقدامات انجام شده و شناور سازی ساعت کاری ادارات که یک الگو در کشور شد در سال ۹۷ برای اولین رشد منفی ۳٫۷ درصد را در مصرف برق ثبت و در سال ۹۸ نیز آن را تکرار کردیم.

وی گفت: صنعت برق سرمایه بر و کالای گرانی است و عقب ماندگی ناشی از جنگ و عدم توازن در توزیع منابع باعث عقب افتادگی این صنعت در خوزستان شده که نیازمند حمایت و پشتیبانی و تقویت بودجه ای برای جبران این عقب ماندگی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: در مصوبه سال ۹۶ مقرر شده بود منابع لازم برای توسعه و پایداری شبکه برق خوزستان به میزان۱۵۰۰ میلیارد تومان ختصاص پیدا کند که اگر تخصیص سال ۹۸ آن به طور کامل انجام شود ۱۰۰۰ میلیارد دیگر آن با وجود که در سال سوم برنامه هستیم اختصاص پیدا نکرده است.

دشت بزرگ گفت: امیدوار هستیم که این بودجه تا ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند و درخواست می کنیم که این تبصره تمدید شود تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه شبکه برق استان استفاده کنیم تا در مقابل مردم خوزستان پاسخگو و شرمنده آنها نشویم.