توده گردوخاک در راه خوزستان
توده گردوخاک در راه خوزستان

 مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: یک توده گرد و خاک با منشا خارجی به سمت خوزستان در حرکت است و امروز برخی نقاط این استان را در برمی گیرد.

این مدیریت روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به اطلاعیه مرکزملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان یک توده گرد و خاک با منشا کشور عراق به سمت استان خوزستان در حال حرکت است.

در این اطلاعیه آمده است که توده گرد و خاک از اواسط وقت شنبه ۱۲ بهمن ماه جاری وارد خوزستان می شود و کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد وخاک ابتدا در مناطق غربی و سپس سایر مناطق استان را به دنبال دارد.

ستاد مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به واحدهای تابعه سطح استان و برقراری کشیک شبانه روزی دستور داده است نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مانند پرهیز از تردد غیرضروری و در صورت لزوم استفاده ازماسک مناسب به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر و سایر حوادث احتمالی و سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام شود.

در این اطلاعیه ضمن ابلاغ برای استقرار مراکز درمانی بهداشتی وشعب هلال احمر در مناطق پرتردد شهرها وانجام اقدامات لازم بر توصیه مستمر به رانندگان با توجه به کاهش دیدافقی تاکید شده است.