ضرورت معافیت مالیاتی برای تولید و واردات برخی از اقلام
ضرورت معافیت مالیاتی برای تولید و واردات برخی از اقلام

استاندار خوزستان در خصوص اهمیت معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی گفت: معافیت مالیاتی برای تولید و واردات برخی از اقلام بسیار لازم است و ما برای بعضی از اقلام، چرخه تولید و ایجاد زیرساخت های لازم در کالاهای سرمایه ای نیاز به این معافیت داریم تا در برخی از اقلام با تورم مواجه نشویم.

غلامرضا شریعتی امشب، هشتم بهمن ماه در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی، صنعتی خدماتی فنی و مهندسی خوزستان که در منطقه آزاد اروند انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ‌این نمایشگاه با هدف ارایه توانمندی‌های صنعتی، صنایع پایین دستی و صنایع کوچک و متوسط در منطقه، برای یافتن بازارهای خرید جدید و عرضه کردن کیفیت محصولات و تنوع آن ها و تلاش‌هایی که سال به سال در حال افزایش است برگزار شده است.

وی افزود: با حمایت های منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک های صنعتی یکسری واحدهایی که راکد بودند، رونق پیدا کرده و به تولید برگشته اند و در حال حاضر این واحدها شرایط خوبی دارند و در حال صادرات محور شدن نیز هستند.

شریعتی با اشاره به حضور هیات تجاری عراقی در این نمایشگاه جهت بازدید و اطلاع بیشتر پیدا کردن از توانمندهای صنعتی و تجاری منطقه تصریح کرد: این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است که امسال در این نمایشگاه ۱۳۳واحد صنعتی و تولیدی در فضایی به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع شرکت کرده اند.

وی عنوان کرد:تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است و این اقدام در سال رونق تولید بارقه امیدی برای مردم، تولیدکنندگان و جامعه محسوب می شود که انشالله این فعالیت ها همچنان ادامه پیدا کند.

شریعتی در خصوص نگاه حمایتی دولت به تولیدکنندگان به ویژه در منطقه آزاد اروند گفت: معافیتهای مالیاتی، گمرکی و حمایت های منطقه آزاد اروند شامل تسهیلات ارزان قیمت که برای رونق تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، گام های بسیار موثری بوده که در حال حاضر بخش زیادی از شادابی و فعالیت این واحدها مرهون همین حمایت ها است.

استاندار خوزستان در خصوص اهمیت معافیت مالیاتی برای بخش تولید اظهار کرد: معافیت مالیاتی برای تولید و واردات برخی از اقلام بسیار لازم است و ما برای بعضی از اقلام، چرخه تولید و ایجاد زیرساختهای لازم در کالاهای سرمایه ای نیاز داریم که این معافیت ها فراهم شود تا در برخی از اقلام با تورم مواجه نشویم و این ها کارهایی است که لازم بوده و با رصد دولت و حمایت مجلس در حال انجام است.

منبع/ ایسنا