نمایشگاه کتاب خوزستان، نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال امروز به طور همزمان در اهواز گشایش یافت.

آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، با تاکید بر اهمیت جهاد فرهنگی، اظهار کرد: جهاد فرهنگی نسبت به جهاد نظامی اهمیت بیشتری دارد و جهاد نظامی، اقتصادی و سیاسی در پرتو آن تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سه نمونه جهاد اصغر، اکبر و کبیر وجود دارد، افزود: جهاد نظامی که دارای سر و صدای زیادی است، از جمله جهادهای اصغر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جهاد کبیر، جهادی همه جانبه است که سیاست، اقتصاد و فرهنگ را دربرمی گیرد و برعکس جهاد نظامی سر و صدایی ندارد.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به استقبال مردم از دوره گذشته این نمایشگاه در خوزستان، اظهار کرد: در نمایشگاه سال گذشته حدود ۱۶میلیارد ریال کتاب به فروش رسید که بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به عشق و اردات مردم خوزستان به حوزه فرهنگ و کتاب، عنوان کرد: امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارائه می شود؛ در نمایشگاه کتاب پارسال به دلیل فروش بالای کتاب با کمبود بن روبه‌رو شدیم که امیدواریم امسال این اتفاق رخ ندهد.

جوروند بیان کرد: در این نمایشگاه سلسه نشست های تخصصی کتاب هر روز برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

جوروند با بیان اینکه آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال برگزار می شود، اضافه کرد: همراه با این‌ برنامه،برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی را نیز خواهیم داشت.

وی گفت: در این نمایشگاه ۴۰۰ ناشر استانی و کشوری با بیش از ۹۰ هزار عنوان کتاب در ۳۵۰ غرفه و سه سالن، کتاب‌های خود را در عرضه کرده‌اند.
چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

منبع/ فارس