طرح پر سر و صدای غدیر توانایی تامین آب را ندارد/ چالش آب شرب در آبادان و خرمشهر
طرح پر سر و صدای غدیر توانایی تامین آب را ندارد/ چالش آب شرب در آبادان و خرمشهر

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: براساس پیش‌بینی ها سال آینده برای تامین آب شرب شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دچار مشکل می شویم.

به گزارش کاوش، فرهاد ایزدجو روز دوشنبه ( ۳۰ دی ماه) در جلسه شورای آب و برق خوزستان در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان اظهار کرد: علی رغم اینکه هزینه های بسیاری برای تاسیسات غدیر صرف شده اما توانایی تامین آب مورد نیاز شهرستان های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت‌ آزادگان را ندارد.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب اهواز به دلیل جمعیت بالای آن یکی از مسائل مهم خوزستان محسوب می شود، افزود: از پیامدهای اختلال در تامین آب آشامیدنی اهواز ایجاد تبعات اجتماعی است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: از آن جایی که سال گذشته بسیار پرآب بود رهاسازی آب از کارون را در حد خوبی انجام دادیم، کیفیت آب در رودخانه های کارون، بهمنشیر و اروند مناسب بود و آبگیری ها در شرکت های آب و فاضلاب اهواز، آبادان و خرمشهر به خوبی صورت گرفت اما پیش بینی می شود امسال شاهد کاهش کیفیت آب درشهرستان های آبادان و خرمشهر باشیم.

ایزدجو خاطرنشان کرد: برای جبران این مشکل باید آبرسانی از کانال غدیر برای این ۲ شهرستان افزایش پیدا کند اما در این صورت تامین آب اهواز دچار مشکل خواهد شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل پیشنهاد ما این است اصلاح کانال سلمان به سرعت پیگیری شود تا با تمهیداتی آب مورد نیاز از طریق غدیر مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت تامین آب شهرستان های اهواز، آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان تحت تاثیر قرار می گیرد.