رئیس دستگاه حفاری 93 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: متراژ حفاری این دکل سنگین از زمان راه اندازی تا کنون از مرز 35 هزار متر گذر کرده است.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران بهزاد محمدی افزود: این دستگاه اواخر دی ماه سال ۹۳ به ناوگان شرکت پیوست و تا کنون حفاری هشت حلقه چاه نفتی را در کارنامه خود دارد.

وی اظهار کرد: از جمله چاه های حفر شده یک حلقه چاه امدادی است که منجر به مهار فوران و آتش سوزی چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید گردید.

محمدی گفت: دستگاه ۹۳ فتح از شمار روز آمدترین دکل های حفاری شرکت است که تحت مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ می باشد و وجه تمایز آن در قیاس با دیگر دستگاه ها برخورداری از سه پمپ سیال به جای دو پمپ، چهار دستگاه ژنراتور (یک مورد آماده به کار)، حجم بیشتر مخازن سیال، سیستم مدیریت پسماند و گرداننده فوقانی است.

رئیس دستگاه حفاری ۹۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران افزود: این دکل در زمان حاضر در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای در عمق بیش از سه هزار متری در میدان نفتی مارون در مناطق نفتخیز می باشد و در روزهای اخیر مورد بازدید معاون مدیرکل اچ اس ئی وزارت نفت در امور محیط زیست قرار گرفت.