سهم زنان از تایید صلاحیت ها در اهواز؛ ۳ نفر
سهم زنان از تایید صلاحیت ها در اهواز؛ ۳ نفر

بررسی های اولیه نشان می دهد که از میان نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تنها صلاحیت 3 زن از سوی هیات نظارت تایید شده است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش، برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در خوزستان ۸۸۲ نفر دواطلب شدند که از این تعداد ۸۴ نفر خانم بوده اند.

حوزه انتخابیه اهواز با ۲۸۰ نفر بیشترین آمار ثبت نامی را داشته و زنان سهمی ۲۶ نفری در این آمار داوطلب ها داشته اند.

از مجموع ۲۸۰ نفر ثبت نام کننده به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ۱۴ نفر در ابتدا انصراف دادند و ۲۸ درصد از کاندیدها معادل ۷۳ نفر توسط هیات نظارت تأیید صلاحیت شدند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته در میان ۷۳ نفر تایید صلاحیت شده گویا تنها ۳ زن تایید شده اند، ۱۷ نفرد رد یا عدم احراز شده اند، ۲ نفر انصراف داده اند و ۴ نفر از آنها که قبلا در هیات های اجرایی رد صلاحیت شده بودند شکایتی نکردند.

روند تایید صلاحیت های دیگر حوزه ها در دسترس نیست ولی اگر آنها هم مثل اهواز باشد، با این حساب خوزستان که در ادوار گذشته مجلس اعتمادی به زنان نکرده و هیچ نمانیده زنی را به مجلس نفرستاده، در این دوره در همین مرحله تایید صلاحیت ها هم نتوانست به زنان اعتماد کند و تکلیف آنها را از همین حالا مشخص کرده است.

اگر روال تایید صلاحیت ها به همین منوال باقی بماند نه تنها تنوعی از لحاظ گرایش های سیاسی در بین داوطلب های تایید صلاحیت شده وجود ندارد بلکه حتی یک انتخابات تک جنسیتی ممکن است برگزار شود.