پست و خط برق آنزان ایذه افتتاح شد
پست و خط برق آنزان ایذه افتتاح شد

فاز اول پست ۱۳۲ به 33 کیلو ولت آنزان و خط ۱۳۲ کیلو ولت میانگران_ آنزان در شهرک صنعتی ایذه، با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس و مدیران برق منطقه ای خوزستان افتتاح شد.

مدیرعامل  شرکت برق منطقه ای خوزستان در آیین افتتاح گفت: فاز اول پست آنزان ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و طرح توسعه آن به ۱۰۰ مگا ولت آمپر نیز در دست اقدام است و خط میانگران_ آنزان نیز بطول ۲۰ کیلومتر به صورت دو مداره احداث شده است.

محمود دشت بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این پست و خط ۴۵۰ میلیارد ریال بوده؛ اظهار داشت: ارزش سرمایه گذاری فاز اول پست ۱۵۰ میلیارد ریال و خط به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه کارهای زیرساختی خوبی در توسعه برق شهرستان ایذه در دست انجام است، تصریح کرد: از سال ۹۵ به بعد ۵۰ مگا ولت آمپر به ظرفیت منصوبه برق این شهرستان اضافه شده و در این بازه زمانی ایذه ۲۸ مگاولت آمپر رشد بار داشته است.

دشت بزرگ افزود: استراتژی تبدیل پست های سیار به دائم را پیگیری می کنیم  و با افتتاح این پست و پست میانگران به ظرفیت ۱۰۰ مگا ولت آمپر که در حال ساخت است پایداری شبکه برق ایذه در وضعیت استاندارد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بعد از سال ۹۵ با برنامه ریزی های انجام شده ۲۴ پروژه در شهرستان های ایذه و باغملک با ظرفیت ۳۵۵ مگاولت آمپر و ۸۸ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه گذاری ۱۱۲ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در این دو شهرستان ۹ پروژه اولویت دار با ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان در دست انجام است، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در توسعه برق استان با نگاه ویژه وزارت نیرو و همکاری و پشتبانی استاندار و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

دشت بزرگ از مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان به دلیل در اختیار گذاشتن زمین در شهرک های صنعتی ایذه برای ساخت پست برق، نیز تشکر و قدردانی کرد.

استاندار خوزستان نیز در این آیین افتتاح گفت: این دومین پست برق ثابت شهرستان ایذه محسوب می شود و  با بهره برداری از این پست محرومیت های جدی این شهرستان در این بخش در حال برطرف شدن است.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه تا سال ۹۵ به زیرساخت های برق شهرستان ایذه توجه چندانی نشد، تاکید کرد: با تلاش های برق منطقه ای خوزستان سومین پست برق ثابت که در منطقه میانگران در حال ساخت است تا حدود یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و ایذه با ۳ پست برق ثابت به شرایط استاندارد در این بخش نزدیک تر و از برق پایدار تری برخور دار خواهد شد.

هدایت الله خادمی نماینده شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح پست و خط آنزان، گفت: شهرستان ایذه در بخش زیرساخت های برق وضعیت مناسبی نداشت و این پروژه در سال ۹۶ برای رفع این محرومیت کلنگ زنی شد که با تلاش های مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان امروز آن را افتتاح رسمی کرده ایم.

وی بیان کرد: یک پست برق  نیز در میانگران شروع شده که امیدواریم به زودی به پایان برسد تا توسعه زیرساخت های برق ایذه که با شتاب خوبی شروع شده به نقطه مطلوب برسد.