نقص فنی علت تصادف اتوبوس شهری اهواز/ عمر مفید ۲۰ درصد اتوبوس های شهری اهواز تمام شده/ اهواز به جای ۸۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۵۵ اتوبوس دارد
نقص فنی علت تصادف اتوبوس شهری اهواز/ عمر مفید ۲۰ درصد اتوبوس های شهری اهواز تمام شده/ اهواز به جای ۸۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۵۵ اتوبوس دارد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: علت حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس شهری در روز پنجشنبه نقص فنی خودرو بوده است.

برخورد یک دستگاه اتوبوس شهری با پل عابرپیاده در روز پنجشنبه ( ۲۶ دی ماه) در اتوبان گلستان اهواز منجر به مصدوم شدن ۱۸ نفر از مسافران گردید.

کوروش سبزعلی در گفت و گو با خبرنگار کاوش به جزییات این حادثه پرداخت و با بیان اینکه این اتوبوس معاینه ی فنی و بیمه داشته و سرعت خودرو در زمان تصادف کمتر از ۵۰ کیلومتر(حد مجاز مسیر این اتوبوس ۶۰ کیلومتر است) بوده است، اظهار کرد: از روز گذشته جلسه ای با حضور کارشناسان فنی برگزار شده و قرار است یک جلسه ی دیگر نیز تشکیل شود تا علت نقص فنی به طور دقیق اعلام شود که به محض بیان علت، اطلاعیه ی آن توسط سازمان منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس مربوط به بخش خصوصی است که برای سازمان اتوبوسرانی اهواز فعالیت می کند و جزو اتوبوس های فرسوده نبوده است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد اتوبوس های فعال در سطح شهر اهواز حدود ۱۵۵ دستگاه است که از این تعداد ۵۵ دستگاه اسکانیای صفر کیلومتر بود که یکسال و نیم گذشته وارد چرخه ی حمل و نقل شهری شدند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز بیان کرد: از ۱۱۰ دستگاه دیگر تعدادی مربوط به بخش خصوصی است و بخشی نیز متعلق به سازمان اتوبوسرانی است.

سبزعلی ضمن عنوان اینکه حدود ۲۰ درصد از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس موجود از عمر مفید آن ها که باید هشت سال باشد گذشته است، خاطرنشان کرد: با این وجود تمام این اتوبوس ها معاینه ی فنی و بیمه دارند. اتوبوسی که فرسوده است از دایره ی فعالیت خارج و برای تعمیر و بازسازی فرستاده می شود.

وی اذعان کرد: اهواز بسیار بیشتر از این تعداد به اتوبوس نیاز دارد و باتوجه به جمعیت شهر کارشناسان معتقدند اهواز به ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز توضیح داد: اینکه یکی از اعضای شورا شهر گفته در مدیریت شهری جدید ۳۰ دستگاه اتوبوس کاهش یافته است اشتباه است و قطعا چنین چیزی نیست، زمانی که بنده در مردادماه سال جاری به عنوان مدیرعامل سازمان منصوب شدم ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال بود که در حال حاضر این تعداد به ۱۵۵ دستگاه افزایش داشته است است.

سبزعلی اضافه کرد: در ماه اول شروع به کار ۴۲ دستگاه اتوبوس تعمیر و وارد چرخه ی حمل و نقل کردیم اما دلیل آنکه همین تعداد به اتوبوس های شهری افزوده نشده است به این خاطر بوده که همزمان با این افزایش شماری دیگر از اتوبوس ها وارد چرخه ی تعمیر شده اند.

حسین حیدری از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ۱۰ روز پیش با بیان اینکه در مدیریت شهری جدید در چهار ماه اخیر تعداد اتوبوس های اهواز ۳۰ دستگاه کاهش یافته است، عنوان کرد: طبق اعلام رییس سابق سازمان اتوبوسرانی اهواز ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر خدمات رسانی می کنند که این تعداد در مدیریت شهری جدید به حدود ۱۵۰ دستگاه رسیده است.