ابهت پوشالی آمریکا با شلیک موشک‌های ایرانی فروریخت
ابهت پوشالی آمریکا با شلیک موشک‌های ایرانی فروریخت

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز گفت: ابهت پوشالی استکبار و در راس آنها آمریکا با شلیک موشک‌های ایرانی به سمت پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق فرو ریخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی اهواز گفت: پس از حضور ده ها میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شهرهای مختلف ایران، آمریکا به دنبال انتقام از ایران خواهد بود اما ما امت اسلامی ایران همچنان خواهان برخورد سخت با آمریکا هستیم.
وی افزود: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تنها برای احترام به شخصیت آنها نبود بلکه احترام به یک مکتب بود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار داشت: برخی از سیاست بازان در ایران اعلام می‌کردند که ما توان مقابله با آمریکا را نداریم و باید تسلیم اراده استکبار شویم اما شاهد استیصال و بیچارگی آمریکا در مقابل ایران هستیم.
وی ادامه داد: ماجرای سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی در ایران کام همه ملت را تلخ کرد اما گویا عده ای در ایران که خواهان تسلیم در برابر اراده آمریکا هستند از این اتفاق خشنود شده و آن را فرصتی برای خود دیدند از این رو در خیابان‌ها به شادی و پایکوبی پرداختند.
امام جمعه اهواز گفت: عده ای اندک در خیابانها با اهانت به تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی در واقع به دهها میلیون ایرانی که در مراسم تشییع پیکر این شهید حاضر شده بودند جسارت کردند در حالی که اگر قصد آنها سوگواری و یا انتقاد از نحوه اطلاع رسانی علت سقوط این هواپیما بود شاهد بروز چنین رفتارهایی نبودیم.
وی ادامه داد: همه ما از جان باختن تعدادی در این هواپیما عزادار شدیم اما عده‌ای تلاش کردند این مساله را به موضوع اول و آخر کشور تبدیل و ما را از مساله اصلی نظام غافل کنند.
وی اظهار داشت: آمریکا تهدید حمله به ۵۲ نقطه ایران را مطرح کرده بود به همین دلیل مسئولان صدور مجوز پرواز خطوط هواپیمایی نباید اجازه چنین پروازی را می‌دادند این افراد اکنون به جای گردن گرفتن تقصیرات صحبت از محاکمه عاملان حادثه سقوط هواپیمایی اکراینی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته همواره در پیشانی بلایا بوده و در برابر هجمه های دشمن ایستادگی کرده به همین دلیل امروز به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری اتفاقات اخیر از جمله حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا را یوم الله خوانده اند و امیدواریم از این چنین روزهایی در تاریخ دوباره تکرار شود، در طول ۸۰ سال گذشته حتی یک فشنگ نیز به سمت پایگاه‌های نظامی آمریکا شلیک نشده بود.
حجت الاسلام موسوی فرد در بخشی دیگر گفت: سفیر خود فروخته و پلید انگلیس در جریان اعتراضات یک هفته گذشته در میدان بود تا شرایط را به نحو استکبار مدیریت کند از این رو خواسته امت اسلامی اخراج این فرد از کشور است.

لزوم آمادگی در مقابل بارندگی هفته آینده

وی همچنین گفت:در پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای هفته آینده در استان خوزستان بارندگی پیش بینی شده است از این رو باید از هم اکنون خود را برای این بارندگی‌ها آماده کنیم.
حجت الاسلام موسوی فرد افزود: استان خوزستان همچنان درگیر پیامدهای ناشی از سیل و بارندگی های گذشته است و هر از گاهی یک بحران به بحران های گذشته افزوده می شود. از تمام نیروهای جهادی مسئولان و اقشاری که در بحران در میدان حضور داشتند نیز صمیمانه سپاسگزار هستم.
وی بیان کرد: حدود یکصد نقطه در اهواز پس از بارندگی دچار آب گرفتگی می شود و باید در این نقاط پمپ هایی برای تخلیه آب و فاضلاب نصب شود اما شرایط در ۲۰ نقطه از شهر بحرانی است و باید پمپ های قوی برای تخلیه آب و فاضلاب در مدت کوتاهی پس از بارندگی نصب شود.
امام جمعه اهواز گفت: در حال حاضر مساله کیفیت آب شرب یکی از دغدغه‌های مردم در نقاط مختلف شهر است و ما نیز به صورت هفتگی کنترل آب شرب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: پس از حل مشکل فاضلاب به سراغ حل مشکل آب شرب خواهیم رفت اگرچه این مساله زمان بر است، عده‌ای از مسئولان با طرح برخی مسائل در صدا و سیما به دنبال ناامیدکردن مردم از حل مشکل آب هستند اما مردم باید امیدوار به حل این مشکل باشند.

منبع/ ایرنا