یک‌سوم بیکاران کشور، مخاطب کمیته امداد هستند
یک‌سوم بیکاران کشور، مخاطب کمیته امداد هستند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه یک سوم کل بیکاران کشور، مخاطب کمیته امداد هستند، گفت: محور کلیدی ما در اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد خانواده به معنای فقرزدایی است.

حجت‌الله عبدالملکی در اولین جلسه شورای مهارت استان خوزستان که امروز (۲۵ دی) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ظرفیت بیش از ۷۰ میلیون نفر نیروی کار داریم. این درحالی‌است که با وجود ۳۰ میلیون نفر نیروی کار، با مشکلی به نام بیکاری روبرو هستیم. هم اکنون بین ۳ تا ۶ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد. کشوری که ۳۰ تا ۴۰ میلیون نیرو کمبود دارد، متاسفانه بحران بیکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه کسب مهارت بسیار مهم است و متاسفانه بخش زیادی از بیکاران مهارت کافی را ندارند، افزود: مهم‌ترین برنامه کمیته امداد ایجاد اشتغال و درآمد پایدار است. از نظر اقتصادی ایجاد اشتغال سخت‌ترین کار در حوزه برنامه‌ریزی اقتصادی است و ایجاد اشتغال برای محرومین چند برابر سخت‌تر است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه یک سوم کل بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند، ادامه داد: ایران جزو کشورهایی است که برای اشتغال محرومین برنامه مدون در سطح حاکمیت دارد. محور کلیدی ما در اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد خانواده به معنای فقرزدایی است. در این حوزه سه محور، تامین معیشت، شغل و مسکن مبنای کار قرار می‌گیرد.

عبدالملکی تاکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۶ کمیته امداد توانست یک میلیون و ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند و در سال گذشته نیز ۱۴۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی گفت: برنامه اشتغال کمیته امداد از چند بعد اهمیت دارد چرا که باعث خودکفایی خانواده‌ها می‌شود. از ابتدای تاسیس کمیته حدود ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش برنامه اشتغال کمیته امداد قرار گرفتند که باعث صرفه‌جویی مستقیم در ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی کشور شد. با توجه به اینکه یک سوم بیکاران در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند بنابراین برای این دسته از بیکاران باید برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شود.

منبع/ ایسنا