کاهش اعتبارات ایاب و ذهاب، سد راه تحصیل دانش‌آموزان عشایری خوزستان
کاهش اعتبارات ایاب و ذهاب، سد راه تحصیل دانش‌آموزان عشایری خوزستان

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: کاهش اعتبارات ایاب و ذهاب، دانش‌آموزان ما را با مشکل مواجه کرده است و اگر چاره‌اندیشی نشود، با ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان عشایری روبرو خواهیم شد.

حمید قنبری اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ کرایه‌ها با افزایش هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایری مواجه شده‌ایم. همچنین با توجه به تردد روزانه ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری، برخی از معلمان نیز با مشکل روبرو شده‌اند.

وی افزود: کاهش اعتبارات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان ما را با مشکل مواجه کرده است و اگر چاره‌اندیشی نشود و تدابیری در نظر گرفته نشود، با ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان عشایری روبرو خواهیم شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: بعضا خبرهای تلخی به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه به دلیل پرداخت نشدن کرایه رانندگان سرویس مدارس عشایری، ایاب و ذهاب برخی از دانش آموزان متوقف می‌شود که این باعث ایجاد وقفه تحصیلی برای این دانش‌آموزان می‌شود.

قنبری بیان کرد: در حال تلاش برای حل این مشکل از طرق مختلف از جمله اداره‌کل آموزش و پرورش و استانداری هستیم تا فرصت تحصیل بدون دغدغه برای دانش آموزان عشایری ایجاد شود.

وی تاکید کرد: اگر وعده‌های ما به رانندگان سرویس مدارس عملی نشوند، با مطالبات انباشته رانندگان مواجه خواهیم بود و از طرفی مهم‌ترین رسالت ما یعنی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایری، کامل صورت نمی‌گیرد و ناقص خواهد ماند. امیدواریم به زودی این مشکل حل شود چرا که در صورت تامین نشدن اعتبار ایاب و ذهاب، قطعا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: خوشبختانه در برخی مناطق عشایری، خیرین هزینه ایاب و ذهاب را برعهده گرفته‌اند. اما باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و مشکل دانش آموزان عشایری حل شود.

قنبری در پایان افزود: نقش خیرین در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش عشایری بسیار پر رنگ بود. اگرچه از امکانات دولتی نیز استفاده شده است اما با توجه به گستردگی حوزه آموزش و پرورش عشایری استان که شامل ۷۰۰ مدرسه و هزار و ۲۴۰ کلاس درس است، قطعا منابع دولتی پاسخگوی نیازهای به حق دانش‌آموزان نیست.

مرجع/ ایسنا