سردار سلیمانی در مسائل داخل کشور درگیر حزب و جناح نبود و به شدت انقلابی بود/ دیشب به این ها سیلی زده شد اما کارهای به این شکل کفایت نمی کند/ باید کار های فساد برانگیز آمریکا در منطقه از بین برود
سردار سلیمانی در مسائل داخل کشور درگیر حزب و جناح نبود و به شدت انقلابی بود/ دیشب به این ها سیلی زده شد اما کارهای به این شکل کفایت نمی کند/ باید کار های فساد برانگیز آمریکا در منطقه از بین برود

هر وقت شهید سلیمانی گزارشات کتبی و شفاهی در خصوص کارهایی که انجام داده است به بنده ارائه می کرد زبانا و قلبا او را تحسین می‌کردم اما امروز در مقابل او تعظیم می کنم. ایشان با شهادت خود قیامتی به پا کرد، از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می کنیم.

مقام معظم رهبری در سخنرانی صبح امروز( چهارشنبه) به مناسبت سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ در جمع مردم این شهر بیان کرد: شهید سردار قاسم سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر بعضی ها صرفا شجاعت دارند اما تدبیر و عقل برای  بکارگیری آن را ندارند بعضی ها تدبیر دارند اما شجاعت بکار گیری آن را ندارند اما این شهید عزیز ما دل و جگر داشت و با تدبیر بود.

به گزارش کاوش گزیده بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است :

شهید سردار سلیمانی منطق برای کارهایش داشت، این شجاعت و تدبیر توأمان نیز تنها در میدان نظامی نبود در میدان سیاسی هم چنین بود. یک نکته مهم این است که در مسائل داخل کشور درگیر حزب و جناح نبود و به شدت انقلابی بود. به هیچ عنوان اهل ریا نبود.

هم فرمانده جنگاور مسلط به عرصه نظامی بود و هم به شدت مراقب حدود شرعی بود، در میدان جنگ گاهی افراد فراموش می کنند این موضوع را اما ایشان مراقب بود و آنجا که نباید سلاح به کار رود استفاده نمی کرد که به کسی تعدی و ظلم نشود، احتیاط هایی در عرصه نظامی داشت که معمولاً کسی به آنها توجه نمی کند.

یک نمونه از تدبیر ایشان که شاید دشمنان او بدانند اما بخشی از دوستان ندانند این بود که با کمک هایی که به کشورهای منطقه کرد توانست نقشه های نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا را خنثی کند.

نقشه آمریکا در عراق، سوریه و لبنان به کمک شهید سلیمانی خنثی شد. آمریکا مایل بود عراق را مانند ایران در زمان پهلوی یا امروز سعودی کند، نقطه ای پر از نفت که در اختیار آنها باشد.

آمریکایی ها می خواستند فلسطینی ها را در حالت ضعف نگه دارند اما سردار سلیمانی کاری کرد که نوار کوچکی مثل غزه در مقابل اسراییل بایستد و اسراییل ظرف مدت ۴۸ ساعت اعلام کند آتش بس کنیم.

هر وقت شهید سلیمانی گزارشات کتبی و شفاهی در خصوص کارهایی که انجام داده است به بنده ارائه می کرد زبانا و قلبا او را تحسین می‌کردم اما امروز در مقابل او تعظیم می کنم.ایشان با شهادت خود قیامتی به پا کرد، از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می کنیم.

عده ای می‌خواستند که وانمود کنند که انقلاب در ایران از بین رفته اما شهادت ایشان نشان داد که انقلاب زنده است و چشم های غبار گرفته با شهادت سردار باز شد.

برای حادثه تلخ روز گذشته ی کرمان عمیقا متاسف و متاثر هستم و به خانواده آنها تسلیت عرض می کنم.

این دشمنی که سعی می کند فرمانده مبارزه با تروریسم را به عنوان یک تروریست معرفی کند این آمریکایی های بی انصاف، دروغگو و هجو گو که برای حرف‌هایشان ارزشی نمی شود قائل شد ملت ایران در دهان این ها مشت زد.

یک نکته مهم و قابل توجه این است که وظیفه ما اکنون چیست، انتقام مساله ی دیگری از وظایف است، دیشب به این ها سیلی زده شد اما آنچه که در مقام مقابله مهم است این است که کارهای به این شکل کفایت نمی کند باید کار های فساد برانگیز آمریکا در منطقه از بین برود آنها در این منطقه جنگ، اختلاف، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها را آورده اند.

البته هر جا در دنیا قدم گذاشتند همین بوده است. اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را به جمهوری اسلامی ایران را بیاورند که این باید به پایان برسد. بی تردید ملت های منطقه حضور آمریکا را قبول نمی کند.

آنچه که وظیفه ما مردم است این است که دشمن شناسی کنیم و در شناخت دشمن اشتباه نکنیم، نگید که همه می دانند بله همه می دانند دشمن استکبار، صهیونیسم و آمریکاست اما تلاش وسیعی انجام می گیرد برای این که قضیه را با شیوه های پیچیده تبلیغاتی برعکس کنند. باید نقشه دشمن و بعد دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن را بدانیم.

اتکای جمهوری اسلامی به مردم است و بدون خواست و اراده مردم چیزی نیست و معنایی ندارد.

ما امروز در عرصه سیاسی و نظامی افراد شجاع و با تدبیر کم نداریم باید سخن این ها شنیده شود و هرکاری که این ها مناسب می‌دانند در سطح کشور و جامعه به نحو درستی انجام گیرد.

دشمن عبارت است از آمریکا، صهیونیست و دستگاه استکبار. کشورهایی از منطقه که گاهی حرفی هم بر علیه ما بزنند ما این را دشمن حساب نمی‌کنیم.

در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد، نقشه دشمن این است که جوانان و مردم ما را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عظم و اراده کند. تردید افکنی در ایمان و عزم راسخ مردم به وجود آورد. می دانند اگر چنین چیزی اتفاق افتد قدرت تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی تحت تاثیر قرار می گیرد.

مردم از حادثه بنزین اوقاتشان تلخ شد و وارد خیابان شدند، به محض اینکه این اتفاق افتاد عده ای تخریب کردند و برنامه ی دشمن جنگ بود و به یک عده ای مزدور هم پول داده بودند.

این دشمنی موسمی نیست و ذاتی است علاج هم این است که ما خود را قوی کنیم، قوی از لحاظ نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی.

بعضی ها می گویند یا در روزنامه ها می نویسند شما کاری نکنید که آمریکا عصبانی شود، باید گفت اتفاقا رشد جوانان برای همین است که دشمن عصبانی شود، دشمن از همین رشد جوانان در عرصه‌های مختلف عصبانی است.

مصوبه دیروز مجلس ما و همینطور پارلمان عراق بسیار خوب بود.