اتوبوس‌های شهری اهواز درحال کم شدن هستند
اتوبوس‌های شهری اهواز درحال کم شدن هستند

یک عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اتوبوس‌های شهری اهواز به دلیل فرسوده بودن و مشکلات مالی، هر ماه در حال کم شدن هستند.

حسین حیدری روز سه شنبه در صد و چهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: با وجود مشکلات مالی سازمان اتوبوسرانی اهواز، اما نیروهای این سازمان در حال افزایش هستند که باید این نیروها تعدیل و یا به بخش‌های دیگر منتقل شوند.

وی گفت: در چهار ماه گذشته، ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری اهواز کاهش یافته و به همین دلیل نیروهای سازمان اتوبوسرانی باید متناسب با فعالیتشان تعدیل شوند.
حیدری توضیح داد: به گفته رییس سابق سازمان اتوبوسرانی اهواز ۱۸۰دستگاه اتوبوس وظیفه سرویس دهی در سطح شهر اهواز را انجام می دادند که در مدیریت شهری جدید به حدود ۱۵۰ دستگاه رسیده اند.

انتقاد از طولانی‌شدن روند پروژه‌ها

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود با انتقاد از تمام نشدن برخی پروژه‌های شهری بیان کرد: برخی پروژه‌های شهری اهواز با گذشت چندسال از کلنگ زنی آن هنوز به اتمام نرسیده اند.

محمدرضا ایزدی افزود: فرهنگسرای کوی جمهوری با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون تکمیل نشده است، تکمیل این پروژه در این منطقه بسیار ضروری است زیرا در بحث فرهنگسازی می‌تواند کمک زیادی به ساکنان این منطقه کند.

وی با اشاره به رهاشدن پروژه پل سردشت نیز گفت:این پروژه با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به حال خود رها شده است. همچنین بهسازی خیابان امام خمینی (ره) باوجود اصرار زیاد اعضای شورای شهر به تکمیل سریع آن، در طول یکسال گذشته حتی به اندازه یک هفته نیز بر روی آن کار نشده است.

ایزدی ادامه داد: این نوع تخریب‌ها بر روی ستون های خیابان امام خمینی(ره) باعث نازیبایی بصری در این خیابان شده است؛ این خیابان پیشانی شهر اهواز محسوب می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: تا چندماه دیگر شاهد حضور مسافران نوروزی و راهیان نور هستیم به همین دلیل باید این خیابان تا پایان بهمن بهسازی و نوسازی شود.

وی همچنین درخصوص همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با شهرداری اهواز گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ شهری در اهواز با اعتبار سه هزار میلیارد ریالی توسط قرارگاه خاتم اقدام مناسبی است؛ در کمترین زمان ممکن مطالعات این پروژه‌ها به اتمام رسید و به مرحله کلنگ زنی رسیده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با قدردانی از حضور پرشکوه مردم در آیین تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در اهواز گفت: شاید بتوان گفت این آیین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آیین تشییع پیکر امام خمینی(ره)، بی نظیر بوده است.

عبدالزهرا سنواتی درخصوص اتوبوس‌های درون شهری اهواز نیز گفت: با یک شرکت برای بازسازی اتوبوس‌های شهری اهواز قراردادی امضا شده و اگر نحوه بازسازی ۲ دستگاه اتوبوس مورد تایید ما باشد کارگاهی در اهواز ایجاد می‌کنیم تا بازسازی اتوبوس‌های اهواز را در همین شهر انجام شود.

دولت بر اساس قانون باید ۸۲.۵ درصد از پول اتوبوس‌های شهری را پرداخت کند اما به گفته اعضای شورای شهر و شهرداری اهواز این امر از سال ۹۱ محقق نشده است.

با توجه به الگوی جمعیتی و نیز شرایط آب و هوایی، اهواز به حدود ۸۰۰ اتوبوس نیاز دارد.

فرسوده بودن درصد بالایی از اتوبوس‌های شهری اهواز و نداشتن امکاناتی همچون وسایل گرمایشی و سرمایشی، شهروندان را به ویژه در تابستان با گرمای شدید و بالای ۵۰ درجه به شدت آزار می دهد.

مرجع/ ایرنا