نصب بزرگترین ترانس های ۴۰۰ کیلو ولت گامی دیگر در توسعه شبکه برق خوزستان
نصب بزرگترین ترانس های ۴۰۰ کیلو ولت گامی دیگر در توسعه شبکه برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه پنج ترانس 400 کیلو ولت وارد استان شده، گفت: این ترانس ها بزرگترین ترانس های قدرت در سطح کشور هستند و در حال حاضر در پست های پیروزان و هاشمی در اهواز در حال نصب و آماده سازی می باشند.

محمود دشت بزرگ اظهار داشت: این ترانس ها از نوع ۳۱۵ مگا ولت آمپر با ولتاز ۴۰۰ کیلو ولت هستند و باعث تکمیل و توسعه رینگ ۴۰۰ کیلو ولت استان و افزایش انعطاف پذیری و قابلیت مانور در شبکه می شوند.

وی با بیان اینکه آخرین ترانس خریداری شده نیز در حال تست و بارگیری به سمت خوزستان است، تصریح کرد: در حال حاضر دو ترانس در پست های ۴۰۰ کیلو ولت شهید هاشمی و پیروزان اهواز در حال نصب هستند و قبل از تابستان ۹۹ وارد مدار می شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: عملیات نصب سایر ترانس ها از جمله در پست ۴۰۰ کیلو ولت ارجان بهبهان نیز به تواتر با توجه به حجم بالای کار برای ورود آنها به شبکه در حال انجام است و قبل از تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار می شوند.

دشت بزرگ ادامه داد: این ترانس ها که در چند مرحله وارد خوزستان شده اند برای اولین بار در کشور ساخته شده اند و به دلیل حجم و بزرگی که داشتند از زمان بارگیری از شرکت ایران ترانسفو زنجان تا رسیدن به خوزستان ۴ ماه زمان برده است.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری خرید این شش ترانس هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است ، تاکید کرد: این ترانس ها علاوه بر اینکه موجب افزایش پایداری شبکه فوق توزیع اهواز می شوند کمک می کنند تا در مواقع لازم که تولید و انتقال برق در شبکه داخلی استان دچار مشکل شده از شبکه سراسری برق مورد نیاز تامین شود و به راحتی انتقال بار صورت بگیرد.