رستوران‌های حاشیه کارون غیرمجاز ساخته شده‌اند
رستوران‌های حاشیه کارون غیرمجاز ساخته شده‌اند

مدیر دفتر حفاظت‌و‌مهندسی رودخانه‌ها و سواحل خوزستان گفت: رستوران‌هایی که در حاشیه‌ی رودخانه کارون ایجاد شده‌اند به دلیل اینکه در بستر فعال رودخانه می‌باشند اجازه فعالیت ندارند.

ابراهیم حسینی مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: رستوران‌های در حاشیه کارون تماماً به شکل غیرمجاز ساخته شده اند و برای احداث بنا و فعالیت تائیدیه‌ای از سازمان برق دریافت نکرده‌اند ولی متأسفانه به دلیل اعمال فشاری که نسبت به انجام این پروژه‌ها صورت گرفته که در بیشتر مواقع هم منتج به نتیجه شده است، این رستوران‌ها احداث شده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این نکته که موضوع مذکور را در شورای حقوق بیت‌المال مطرح کرده‌اند، عنوان کرد: هنوز نتیجه‌ای از این شکایت حاصل نشده، و دادستان نتیجه شکایت را به ما اعلام نکرده‌ است تا مشخص شود که این رستوران‌ها به دلیل هزینه‌ای که کرده‌اند مجاز‌ هستند به فعالیتشان ادامه دهند یا به دلیل غیر‌قانونی بودن ساخت‌و‌ساز ملزم به تخریب سازه‌ها هستند.

حسینی با بیان این نکته که ساخت‌و‌ساز در محل عنوان شده به هیچ عنوان وجه قانونی ندارد، اعلام کرد: طبق ضوابط، محل احداث رستوران‌ها بستر فعال رودخانه است و قانون اجاره اراضی شامل حال این رستوران‌ها نمی‌شود.

مرجع/ فارس