معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از دستور رئیس‌ جمهور به بانک‌ها برای بازگشت واحد‌های تولیدی تملک شده به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش کاوش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با اعلام این خبر در جریان بازدید از طرح‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طبق دستور رئیس‌ جمهور، همه واحد‌های تولیدی که توسط بانک‌ها تملک شده، باید به چرخه تولید برگردند.
وی با بیان این‌که تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۲ هزار و ۲۶ واحد تولیدی کشور توسط شبکه بانکی تملک و عمدتاً از چرخه تولید خارج شدند، افزود: با دستور رئیس‌ جمهور به بانک مرکزی و شبکه بانکی، هم‌اکنون تعداد این واحد‌ها به ۸۰۰ واحد رسیده است؛ ضمن این‌که رئیس ‌جمهور تأکید کرده است که مابقی واحد‌ها هم باید به چرخه تولید برگردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اضافه کرد: دستور بازگرداندن این‌گونه واحد‌ها به چرخه تولید از سوی وزیر کشور هم به فرمانداران ابلاغ شد.
دین پرست با اشاره به اهمیت واگذاری طرح‌های نیمه‌ تمام به بخش خصوصی ابراز کرد: طبق آخرین آمار، ۸۰ هزار واحد نیمه ‌تمام در کشور وجود دارد که برای راه‌اندازی آن‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: برنامه‌‌ریزی‌ها برای تسهیل در واگذاری واحد‌های نیمه ‌تمام و یا آماده راه‌اندازی به بخش خصوصی انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور به استانداران برای ارزیابی واحد‌های اولویت‌دار خبر داد و گفت: با توجه به باقی ماندن عمر دو ساله دولت، باید این کار در دستور استانداران باشد. از این رو از استانداران خواسته شده برنامه توسعه خود را برای دو سال باقی مانده دولت ارائه کنند.
دین پرست با بیان این‌که خرداد امسال نیز هفت مأموریت ویژه در راستای رونق تولید به فرمانداران ابلاغ شد، گفت: فرمانداران موظف شدند میزان تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی را حفظ کنند و از تعطیلی حتی یک واحد تولیدی جلوگیری شود.
وی افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی را از دیگر مأموریت‌های فرمانداران عنوان و بیان کرد: همچنین فرمانداران موظف به پیگیری وضعیت همه واحد‌های تولیدی تعطیل شده در ۶ سال گذشته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شدند تا واحد‌هایی که قابلیت فعالیت مجدد دارند، به چرخه تولید برگردند.