به دستور وزیر نفت، تمام امکانات موجود باید تا بازگشت آرامش به مردم به کار گرفته شود
به دستور وزیر نفت، تمام امکانات موجود باید تا بازگشت آرامش به مردم به کار گرفته شود

نشست ستاد بحران صنعت نفت با حضور مهندس محسن پاک نژاد، معاون وزیر نفت و مدیران عامل شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری و نفت و گاز اروندان به میزبانی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در این جلسه که با هدف بررسی اقدامات انجام شده و تصمیم گیری در خصوص کمک‌رسانی به رفع آبگرفتگی اخیر شهرستان‌های اهواز و کارون تشکیل گردیده بود، مهندس پاک نژاد ضمن تقدیر از تلاشهای کارکنان صنعت نفت در دو رویداد سیل نوروز ۹۸ و آبگرفتگی اخیر، گفت: پیرو پیام وزیر محترم نفت، باید دو مورد مهم را مدنظر قرار داد، اول، بسیج امکانات و خدمات باید به نحوی باشد که مردم به این باور برسند نفت در خدمت آنهاست و همواره در کنار آنها حاضر و آماده امدادرسانی خواهد بود.
وی افزود: دوم ‌اینکه، نجابت و صبوری مردم مسئولیت ما را دو چندان می کند، بنابراین همدردی و همدلی با مردم را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم که صرفاً هزینه کردن، نشانه همدردی نیست بلکه باید با تمام وجود و حضور خود برای مردم تلاش کرد.
مهندس پاک نژاد با بیان اینکه باید از تجربه فروردین ۹۸ نهایت استفاده را برد، اذعان داشت: اقدامات آتی را بر دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی می‌کنیم به طوری که با درنظر داشتن رسالت تولیدی و محدودیت های اعتباری، در بخش کوتاه مدت و در زمان بروز سیلاب یا آبگرفتگی، به نهادهای اجرایی کمک کنیم و در بخش بلند مدت، به حمایت عملیاتی و مالی طرح های زیرساختی نظیر اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی و توسعه شبکه فاضلاب شهرستان های اهواز و کارون خواهیم پرداخت.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تشریح اقدامات این شرکت در امدادرسانی به مردم و همکاری با دستگاه های اجرایی استان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی منظم و بلندمدت شاهد رفع مشکلات بصورت اساسی باشیم.
مشاور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در امور اجرایی نیز اقدامات این شرکت در جریان آبگرفتگی های اخیر شهرستان اهواز و کارون را موثر برشمرد و گفت: حضور فعال در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان و فرمانداریها، ارسال انواع تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی جهت تخلیه شبانه‌روزی آب از مناطق مختلف شهرستانهای اهواز و کارون بنا بر درخواست ستاد بحران استان و اعزام تیم های تخصصی جوشکاری جهت تسریع در اجرای خطوط لوله برخی مناطق را میتوان از اهم اقدامات شرکت در جریان رویداد اخیر دانست.
مهندس محمد خانچی افزود: ۷۲۵ نفر/روز نیروی انسانی و ۲۱۶ دستگاه/روز اعم از خودروی سبک، سپتیک، پمپ مکنده، جراثقال، لودر، بیل مکانیکی، کرن و کشنده در رویداد آب گرفتگی اخیر برای امداد رسانی تامین شد.
در ادامه جلسه مدیران عامل شرکت ملی حفاری و شرکت نفت و گاز اروندان گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص آبگرفتگی ارائه دادند و به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.