مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی به عنوان مدیر جهادی کشور معرفی شد.

به گزارش کاوش به نقل از شرکت فولاد اکسین خوزستان، در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان به سبب موفقیت‌های مختلف در روند رو به رشد این شرکت از سوی انجمن مدیریت جهادی به عنوان یکی از ۳۰ مدیر جهادی کشور معرفی شد.

بر این اساس از دلایل انتخاب ابراهیمی به عنوان مدیر جهادی می توان به تغییر اساسی در روند تولید و بازرگانی شرکت از تولید کارمزدی به فروش مستقیم بدون بهره‌گیری از سرمایه در گردش و اعتبارات بانکی، سودآوری شرکت فولاد اکسین در حسابرسی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ پس از چهار سال، تسویه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های سال های گذشته شامل مطالبات مربوط به فروش ورق، مطالبات بازار، هزینه‌های انرژی و خدمات شهرداری و اقساط بانکی، بومی‌سازی و تولید انبوه ورق‌های api محیط ترش و انعقاد قراردادهای مختلف در حوزه نفت و گاز از جمله تولید ورق خط لوله کوره به جاسک که منجر به خودکفایی کشور در شرایط تحریم شده است اشاره کرد.

امیر دریاردار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در مورد شرکت فولاد اکسین گفته بود قدرت ملی کشور برخوردار از مولفه‌هایی همچون قدرت نظامی، فرهنگی، اجتماعی، سایبری و اقتصادی بوده که از جمله مؤلفه‌های مهم در این زمینه نیز قدرت اقتصادی است.

وی عنوان کرد: هر میزان قدرت اقتصادی در زمینه علمی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از وابستگی کمتری به خارج از کشور داشته باشد از جایگاه و ارزش بسیاری در نظام بین‌الملل برخوردار است.

دریادار سیاری با اشاره به افزایش تولید و قدرت اقتصادی توسط کارکنان شرکت‌های بزرگ صنعتی همچون شرکت فولاد اکسین اظهار داشت: این پیشرفت با تلاش و همت بسیار به دست آورده و اثر آن افزایش قدرت ملی کشور و مایه سرافزاری برای میهن اسلامی است.

دستاوردهای فولاد اکسین نشاند دهنده روند رو به رشد آن است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز معتقد است از گذشته تاکنون شرکت‌های زیادی در حوزه نفت و فولاد با هدف سودآوری و خودکفایی در این کشور تاسیس شدند از جمله شرکت فولاد اکسین که در سالیان گذشته پا در عرصه فولاد کشور گذاشته است، ولی متاسفانه بنابر مسائل و مشکلاتی امکان سودآوری این شرکت و برگشت سرمایه آن هیچ وقت محقق نشد؛ بنابراین باید با تغییر در رویکرد سیاست این شرکت و انتصاب مدیران متخصص و لایق که دغدغه شان سودآوری شرکت و کشور باشد، این شرکت را در مسیر تحقق اهداف کلانش یاری کنیم.

وی هدف از تاسیس فولاد اکسین را اشتغال‌زایی در بحث نیروی انسانی و خودکفایی کشور دانست و افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان شرکتی استراتژیک و منحصر به فرد است که می‌توان گفت در صورت عدم تولید هم بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

استاندار خوزستان در مورد مدیریت فولاد اکسین بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در چند ماه گذشته توانستیم مدیری جوان و لایق در جایگاه مدیرعاملی این شرکت منصوب کنیم که خوشبختانه دستاوردهای ارائه شده، حاکی از روند رو به رشد شرکت است.

بر اساس این گزارش تدوین و به‌کارگیری چندین دستورالعمل در حوزه نیروی انسانی با هدف ایجاد ضوابط ارتقا شغلی و استفاده کارکنان از تسهیلات رفاهی به منظور رفع تبعیض، انجام مسئولیت‌های اجتماعی از جمله بسیج امکانات و نیروی انسانی شرکت در زمان سیل فروردین ۱۳۹۸ و اربعین حسینی و اهدا ده‌ها قلم تجهیزات آموزشی و وسایل رفاهی به مدارس روستاهای اطراف شرکت از جمله اقدامات شاخصی بوده که در سال ۱۳۹۸ در شرکت فولاد اکسین خوزستان صورت گرفته که علاوه بر حرکت رو به رشد شرکت و بازگرداندن اکسین به رسالت اصلی خود، عامل انتخاب مدیرعامل شرکت به عنوان مدیر جهادی در سال جاری شده است.