مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در حاشیه دهمین نمایشگاه و کنفرانس ملی سازه و فولاد از افزایش تنوع در محصولات این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد.

امین ابراهیمی گفت : از آنجا که قسمتی از محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان تولید ورقهای ساختمانی و مورد مصرف در سازه های فولادیست ، حضور در این نمایشگاه می تواند فرصتی برای تعامل با شرکتهای فعال در این زمینه و معرفی خصوصیات و قابلیت محصولات ما باشد.

مهندس ابراهیمی افزود : ما در این زمینه مطالعات، تحقیقات ، تولید و تبلیغات خوبی انجام داده ایم که از آن جمله نمونه ای از محصولاتمان را میتوان نام برد که تحت عنوان ورقهای آتشخوار معروف هست که نتیجه مطالعات و تلاش همکاران ما کاهش بهای تمام شده این نوع ورق و مقاومت بالای آن در برابر دما و حرارتهای زیاد است .

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت نمایشگاه ملی سازه و فولاد گفت : در حوزه سازه های فلزی ما حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر اشتغال داریم ، میدانیم که این مارکت یک مارکت ۳۶ هزار تنی هست و متاسفانه با وضعیت ساخت و سازی که در کشور ما وجود دارد ، دور نمایی که از این بازار دیده میشود این است که اگر ما نتوانیم در بازار های صادراتی حضور پیدا کنیم و برای صادرات برنامه ریزی نداشته باشیم در سالهای آتی دچار مشکل خواهیم‌ شد ، پس هدف ما این است که با دوستانمان در این صنعت چه در بالا دست و چه در پایین دست ( فولاد ساز و اسکلت ساز) یک مدل صادراتی خوبی تعریف کنیم و علیرغم شرایطی که در تحریم بوجود آمده اما با تعریف این مدل صادراتی و همکاری کشورهای همسایه می توانیم صادراتمان را به این کشور ها داشته باشیم.

مهندس ابراهیمی در پاسخ به سئوال خبرنگار رادیو کنفرانس در خصوص محصولات جدید فولاد اکسین گفت : اکثرا از تحریم به بدی نام میبرند اما ما اینبار به خوبی یاد میکنیم ، چرا که با برنامه ریزی که انجام دادیم و بررسی و شناخت بازار داخلی و خارجی تهدید تحریم را تبدیل به فرصت کردیم و اخیرا حدود ۱۰‌ محصول مختلف در حوزه های مختلف از ساختمانی تا حوزه نفت وگاز به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کردیم. از جمله این محصولات جدید یک نوع محصول با نام تجاری اکسین آر است که ورق ضد سایش می باشد که در صنایع معدنی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع ورق در واقع همان هاردوکسی است که در سالهای گذشته به طور ۱۰۰ در ۱۰۰ از سوئد وارد میشد.
نوع دیگر از محصولات جدید ما همانطور که اشاره کردم ورقهای آتشخوار است که مقاوم در برابر حرارتهای بالا و مورد استفاده در صنایع ساختمانی ، سازه های فولادی و مخازن است.
این محصول علاوه بر خواص مقاومت در برابر حرارت ، خواص مکانیکی مطلوبی دارد و از نظر استحکام بالا و از نظر وزنی سازه را سبک تر میکند. این ورق از نظر ماده اولیه آن(اسلب) نیز بومی سازی شده است.
مدیرعامل شرکت در پایان گفت : امیدواریم روزی برسد که با همت و تلاش جوانان متخصص و بومی حرف اول را در تولید و صادرات انواع ورقهای فولادی در منطقه بزنیم.