قول هایی برای رفع مشکلات کوی مهدیس
قول هایی برای رفع مشکلات کوی مهدیس

استاندار خوزستان گفت: از سال 95 تا کنون در حال پیگیری رفع مشکلات کوی مهدیس هستیم اما هنوز پروژه ها در این منطقه تکمیل نشده است.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی امروز (۳ آذرماه) در حاشیه ی بازدید از پروژه های نیمه تمام آموزشی و عمرانی کوی مهدیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع مشکلات کوی مهدیس از سال ۹۵ در حال پیگیری و انجام است که پیشرفت های خوبی نیز در زیر ساخت ها، آب و فاضلاب و خدمات شهری مانند آسفالت معابر و ساخت مدارس حاصل شده اما هنوز تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: مهدیس نمونه ی یک کار جمعی موفق در اهواز است زیرا پروژه ها در این منطقه به خوبی پیش رفته است و قابل قیاس با سال های گذشته نیست و  امیدواریم با همین روند نیز پیش رود و نقطه ی مناسبی برای زندگی قشر متوسط شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: تعهداتی که شهرداری اهواز، آب و فاضلاب و دستگاه های دیگر دارند مانند تامین آب خام، احداث جاده ی چهار بانده، آسفالت معابر و ساخت خط لوله ها باید یک به یک در زمان مقرر شده انجام شود.

شریعتی با بیان اینکه ما تا حصول نتیجه و تکمیل پیش بینی ها و برنامه ریزی های مقرر شده کار را ادامه می دهیم، اذعان کرد: امروز جلسه ای نیز برای بررسی کارهایی که در این مدت صورت گرفته و یا عقب ماندگی از برنامه ریزی ها برگزار شد و قرار شد دستگاه های مختلف تعهداتی که به آنها عمل نکرده بودند در مدت زمانی باقی مانده انجام دهند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مشکلات این منطقه را با کارجمعی حل کنیم و سایر مناطق نیز با همین الگو پیش ببریم.

تا مهرماه سال آینده سه مدرسه در کوی مهدیس افتتاح خواهد شد

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: یک مدرسه ی ۱۲ کلاسه تا دوماه آینده و ۲ مدرسه ی ۶ کلاسه یکی در فروردین ماه سال آتی و دیگری در مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

علیرضا قربانی با عنوان اینکه امروز به همراه استاندار و معاونین از کوی مهدیس بازدید شد و جلسه ای برای بررسی مشکلات این منطقه برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی مهدیس عدم وجود مدرسه بوده است که با پیگیری های انجام شده اولین مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی در مهرماه سال جاری به دست وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی اضافه کرد: دومین مدرسه ۱۲کلاسه نیز با اعتباری ۶۰ میلیارد ریالی درحال ساخت است و مقرر شده تا ۲ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان خاطر نشان کرد: با مشارکت خیرین ۲ مدرسه ی ۶ کلاسه ابتدایی نیز در این منطقه درحال ساخت است که هرکدام با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال تکمیل هستند که یکی در فروردین ماه سال آینده و دیگری تا مهرماه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

قربانی افزود: با تکمیل این مدارس تا مهرماه سال آینده مشکل فضای آموزشی مهدیس حل خواهد شد.

مشکلی در رابطه با تامین آب آشامیدنی مهدیس نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص آب شرب کوی مهدیس گفت: در این منطقه مشکلی در این رابطه نداریم.

بهنام مریدی عنوان کرد: ساخت کلکتور و جمع کننده ی اصلی فاضلاب مهدیس در حال انجام و پیمانکار مشغول فعالیت است و این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ادامه ی کار نیز ظرف یکی ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد که با این کار خطوط فرعی نیز به آن متصل می شوند.

گفتنی است که مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت آینده ایستگاه پمپاژ منازل جهاد و زندان ها راه اندازی شود، همچنین قرار شد همسان سازی درب منهول برخی مناطق کوی مهدیس ظرف ۲ ماه آینده انجام شود.

شرایط مهدیس متفاوت خواهد شد

شهردار اهواز با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا فروردین ماه سال آینده مهدیس متفاوتی را برای همشهریان به نمایش گذاریم، افزود: ما مجموعه ای از تعهدات را ارائه کرده ایم و در کوتاه ترین زمان قرار است انجام شود که بخشی از آنها به مناقصه گذاشته شده و قسمتی دیگر در هفته های آتی به مناقصه گذاشته می شوند و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آنها انجام خواهد شد.

موسی شاعری با اشاره به اینکه شهرداری تصمیمات خوبی در این منطقه گرفته، یادآور شد: کارهای بسیاری در کوی مهدیس از گذشته انجام شده و تحولات زیادی در این منطقه شکل گرفته است و امیدواریم با اراده ی استاندار و همراهی دیگر دستگاه های اجرایی مشکلات این منطقه را روز به روز کاهش دهیم.

یکشنبه ۳ آذرماه استاندار خوزستان، شهردار اهواز، فرماندار شهرستان کارون و مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز به همراه جمعی دیگر از مدیران استان از پروژه های نیمه تمام عمرانی و آموزشی کوی مهدیس اهواز بازدید کردند.