جلسه ای برای بیان نداشته های شهرداری اهواز/ از فرسودگی آتش نشانی تا پرداخت نشدن بیمه کارگران و نظافت خیابان ها
جلسه ای برای بیان نداشته های شهرداری اهواز/ از فرسودگی آتش نشانی تا پرداخت نشدن بیمه کارگران و نظافت خیابان ها

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: از سال های ۹۰ هیچ خودروی جدیدی خریداری و بازسازی نشده، همچنین از سال ۹۵ تاکنون تنها یکهزار و ۲۰۰ لیتر روغن برای خودروهای آتش نشانی خریداری شده است.

به گزارش کاوش ابراهیم قنبری روز سه شنبه در نود و چهارمین نشست علنی شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا ضمن بررسی دستور کار تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: با یک شرکت آلمانی برای خرید یک دستگاه نردبان ۵۴ متری نامه نگاری شده است که در صورت خریداری ظرف ۴۵ روز تحویل داده می شود.

وی با اشاره به غیر فعال بودن  گردون های خودروهای آتش نشانی بیان کرد: باید در هرکدام از ایستگاه های آتش نشانی یک تانکر پشتیبان وجود داشته باشد اما به دلیل فرسوده بودن این تانکرها درحال بازسازی آنها هستیم.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه برای خرید این نردبان به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در صورت استفاده از اوراق خزانه حدود ۳۰ درصد آن تنزیل می خورد و با این احتساب ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای خرید نردبان کمبود بودجه وجود دارد..

قنبری افزود: آتش نشانی اهواز سفارش ۲ دستگاه دوربین حریق یاب برای شناسایی کانون های آتش داده است، درحال حاضر تنها سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد مجهز به دوربین حریق یاب است.

وی خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال سازمان آتش نشانی اهواز با اداره کل آموزش و پرورش قراردادی برای آموزش ۴۰ هزار دانش آموز امضا کرد که تاکنون به هشت هزار نفر این آموزش های ایمنی داده شده است.

شهرداری برای پرداخت حق بیمه کارگران دچار مشکل است

معاون خدمات شهری شهرداری اهوازبا بیان اینکه  شهرداری برای پرداخت حق بیمه و مطالبات با مشکل مواجه است، گفت: طرح جداسازی پیمانکار رفت و روب و حمل زباله معایبی دارد و با اجرای این طرح هزینه های بیشتری به شهرداری مناطق تحمیل می شود.

علیرضا عالیپور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه خدمات شهری اهواز انحصار در پیمانکاران است، تصریح کرد: اهواز  هشت منطقه شهرداری دارد اما تنها ۶ پیمانکار در این مناطق فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت خدمات شهری اهواز نسبت به ۲ سال گذشته بهبود پیدا کرده، افزود: در سایر شهرها زمان مناقصه برای خرید وسایل و تجهیزات اولیه مانند رنگ، مخزن زباله و تابلو بسیار کوتاه است اما روند برگزاری مناقصات در اهواز بسیار طولانی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: وضعیت فضای سبز منطقه چهار اهواز بد است چراکه پیمانکار فضای سبز این منطقه تعهد کاری ندارد از این رو به دنبال تعیین جایگزین برای آن هستیم.

بررسی مناقصه نگهداری فضای سبز نواحی چهارگانه منطقه چهار شهرداری و پیشنهاد معاونت خدمات شهری جهت تفکیک بخش رفت و روب از بخش جمع آوری و حمل پسماند از دیگر دستورکارهای این جلسه بود..

فضای سبز اهواز در شان یک کلانشهر نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه این وضعیت فضای سبز در شان کلانشهراهواز نیست، گفت: فضای سبزشهر اهواز وضعیت خوبی ندارد و بجای فضای سبز فضای زرد مشاهده می کنیم.

مهران باباپور با عنوان اینکه نظافت خیابان های شهر اهواز قابل قبول نیست، افزود: خیابان های فرعی این شهر چندماه یکبار نظافت می شوند که این وضعیت به دلیل عدم نظارت درست ناظران بر کارگران خدمات شهری ایجاد می شود.