جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرمشهر به دلیل غیبت سه عضو از هفت عضو و به حد نصاب نرسیدن از رسمیت افتاد و لغو شد.

در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر خرمشهر، محمد جواد بچاری، فاخر ربیعی فر و حاتم بندری غیبت داشتند.

موسی مطور جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: همچون روال گذشته، دعوت از ۲۴ ساعت گذشته انجام شد اما این سه تن به خاطر اعتراض به یک مصوبه در جلسات غیبت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضا شورا باید از قانون تمکین کنند، به این روند اعتراض کرد.

سخنگوی شورای شهر خرمشهر به حمله سگ ها به دختر هفت ساله در روز گذشته اشاره کرد و گفت: شورا از اتفاق رخ داده برای دختربچه متاثر است و به همه مسئولان مربوطه تذکر می دهد.

امیر سامری با یادآور شدن اینکه ساماندهی سگ های ولگرد و بلاصاحب طبق قانون از وظایف شهرداری هاست، افزود: آن‌طور که به نظر می رسد شهردار خرمشهر در زمینه ساماندهی سگ های ولگرد پیش تر گفته است که اگر دیگر ارگان ها همچون بندر و اروندان در تامین هزینه ها کمک نکنند شهرداری نیز اقدامی در این راستا نخواهد کرد که این سخن طبق قانون اشتباه است.

وی ادامه داد: جایی که قانون به صراحت اعلام کرده است وظیفه اتلاف سگ ها بر عهده شهرداری است نباید سایر بخش ها را در اتفاق رخ داده برای فاطمه دختر هفت ساله مقصر قلمداد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه به غیبت مکرر سه عضو شورای شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: شورای خرمشهر به دنبال اجرای قانون است و طبق قانون احراز سکونت شهردار بر عهده شهرداری است و نباید مزمت شود.

وی افزود: شورا باید به وظایف قانونی خود عمل کند و هیچ مسئولی نباید در امور شورا دخالت کند.

سامری، تحریف اذهان عمومی و شانتاژ رسانه ای را از تلاش های جناحی برای حمایت از شهردار دانست و اظهار کرد: شهردار خرمشهر حاضر نیست به همراه خانواده در شهر ساکن شود و جای سوال است چه تفاوتی میان خانواده او با دیگر خانواده های خرمشهری است و چرا باید از او حمایت کرد.

وی به اظهار نظرهای اخیر جریان های مخالف نظر شورا درباره شهردار اشاره کرد و گفت: نسبت دادن کم کاری شهرداری به شورا و پیش کشیدن مسئله تهاترها در مدت اخیر موضوع قابل تاملی است چرا که می توان به جای فضای مجازی از طریق مراجع قضایی اقدام کرد.

سخنگوی شورای شهر خرمشهر از احتمال دستکاری در مناقصه های شهرداری خبر داد و اظهار کرد: برخی پیمانکاران مدارکی دال بر دستکاری در مناقصه ها ارائه می کنند که باید از شهردار برای بررسی بیشتر موضوع در کمیسیون های تخصصی دعوت کرد.

منبع: مهر