[ad_1] خبرگزاری فارس: «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز سه‌شنبه در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی گفت که این سخنان سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش را نشان می‌دهد. وی در ادامه گفت:«اظهارات نتانیاهو برای الحاق شهرک‌ها […]

[ad_1]

خبرگزاری فارس: «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز سه‌شنبه در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی گفت که این سخنان سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت:«اظهارات نتانیاهو برای الحاق شهرک‌ها در کرانه باختری و دره اردن،‌ چیزی از حقایق را تغییر نخواهد داد و هرگز مقاومت فزاینده ملت برابر اشغالگران و طرح‌هایشان را متوقف نخواهد کرد.»

واکنش حماس به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

برهوم افزود: «دولت آمریکا که شریک اشغالگران در اقدامات خصمانه علیه ملت فلسطین بوده و همچنین شتاب کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با دشمن و رفتار تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری در ادامه همکاری امنیتی و سرکوب مقاومت و اصرار بر مذاکرات بیهوده عامل تشویق نتانیاهو برای مطرح کردن این وعده بوده است.»

سخنگوی حماس تاکید کرد که این موضوع گام‌های عملی و مسئولانه از تمام گروه‌های فلسطینی را می‌طلبد و همچنین باید استراتژی ملی بر گزینه ادامه انواع مختلف مبارزه و مقاومت متمرکز شود. و تشکیلات خودگردان نیز باید همکاری امنیتی با تل‌آویو و ادامه پیگرد اعضای مقاومت را متوقف کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

[ad_2]