[ad_1] خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری ترکیه ضمن تأکید بر اختلاف با واشنگتن در مذاکرات فی‌مابین تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال ایجاد منطقه امن برای گروه تروریستی است. به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: متحد ما نه برای ما بلکه برای گروه تروریستی دنبال ایجاد منطقه امن […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری ترکیه ضمن تأکید بر اختلاف با واشنگتن در مذاکرات فی‌مابین تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال ایجاد منطقه امن برای گروه تروریستی است.

به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: متحد ما نه برای ما بلکه برای گروه تروریستی دنبال ایجاد منطقه امن است. چنین تفکری را رد می‌کنیم.

اختلافات ترکیه و آمریکا در مورد سوریه

رئیس جمهوری ترکیه افزود: برای ایجاد منطقه امن با آمریکا مذاکره می‌کنیم ولی در هر گام متوجه می‌شویم آن چیزی که ما می‌خواهیم و آن چیزی که در ذهن آنهاست، یکی نیست.

رجب طیب اردوغان در ادامه بی اشاره به حضور نظامی ارتش کشورش در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین‌المللی گفت: درحالیکه ما در پی نابودی گروه تروریستی در منطقه هستیم، آنها به دنبال این هستند که ما را با گروه تروریستی در یک عرصه اداره کنند.

این در حالیست که ساعاتی پیش رسانه‌های خبری تصاویر مربوط به گشت زنی نیروهای آمریکایی و ترکیه را در منطقه امن در شرق فرات واقع در شمال سوریه منتشر کردند.

این گشتی‌ها میان روستاهای الحشیشه و نص تل واقع در شرق شهر تل أبیض در رفت و آمد هستند.

[ad_2]