[ad_1] خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: فرد متخلفی که به انگیزه افزایش وسعت زمین کشاورزی خود در شهرستان مریوان، جنگل را آتش زده بود، شناسایی و دستگیر شد. وی اظهار داشت: یک فقره آتش سوزی در جنگل‌های منطقه «کانی قلی‌جان» از ساعت ۱۳ دیروز آغاز شده بود که با تلاش […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: فرد متخلفی که به انگیزه افزایش وسعت زمین کشاورزی خود در شهرستان مریوان، جنگل را آتش زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار داشت: یک فقره آتش سوزی در جنگل‌های منطقه «کانی قلی‌جان» از ساعت ۱۳ دیروز آغاز شده بود که با تلاش پنج ساعته یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، ساعت ۱۸ مهار شد.

شاهرخ محمودی با بیان اینکه در این آتش سوزی ۱۰ هکتار از جنگل‌های این منطقه طعمه حریق شد، افزود: فردی که به صورت عمدی اقدام به آتش زدن این منطقه کرده بود، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان ادامه داد: عکس هایی از این فرد متخلف در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده بود که در حین آتش زدن جنگل دستگیر شد و انگیزه‌اش افزایش وسعت زمین‌های کشاورزی خود بوده است.

محمودی خسارت آتش سوزی دیروز را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر درختانی که در این منطقه طعمه آتش شده از گونه بلوط و بخشی هم درختان زالزالک است.

گفتنی است از خرداد امسال تا پایان مرداد ۱۰۱ هکتار از جنگل های مریوان بر اثر بی مبالاتی و خطای انسانی در آتش سوخته است که بیشتر وسعت را در میان پنج شهرستان جنگلی کردستان را دارد.

[ad_2]