[ad_1] خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه «راشا تودی» تاکید کرد: سخن گفتن از پایان توافق هسته‌ای و مرگ آن هنوز زود است اما متأسفانه اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. وی همچنین افزود: کشورهای اروپایی از برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران حمایت کافی […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه «راشا تودی» تاکید کرد: سخن گفتن از پایان توافق هسته‌ای و مرگ آن هنوز زود است اما متأسفانه اروپایی‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی همچنین افزود: کشورهای اروپایی از برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران حمایت کافی به عمل نیاوردند و آماده ریسک و سهیم شدن در حفظ این دستاورد بزرگ دیپلماتیک نبودند.

ظریف: سخن گفتن از «مرگ برجام» زود است

ظریف با بیان اینکه معاونش در حال حاضر مشغول گفتگو با مقامات فرانسه برای عمل به تعهداتشان است، گفت: حرفی از تجدیدنظر در برجام وجود ندارد بلکه درباره اجرای تعهدات گفتگو می‌شود.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که بلندپروازی ایالات متحده در نقض قوانین بین المللی به برجام محدود نخواهد شد.

ظریف ادامه داد: آینده ما به برجام گره نخورده است و با برجام یا بدون آن آینده ما شکل خواهد گرفت. ما متعتقدیم که توافق هسته‌ای دستاورد مهمی است که نباید به آن ضربه زد و ضربه به آن ضربه به دیپلماسی خواهد بود نه ایران و ما گزینه‌های متعدد دیگری پیش رو داریم.

وزیر خارجه ایران اظهار داشت: ایران از زمان خروج ایالات متحده از برجام به ثبات اقتصادی رسیده و میزان تورم کاهش و میزان رشد اقتصادی افزایش یافته است.

ظریف گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند همگی از جمله ایالات متحده زیان خواهیم دید.

[ad_2]