[ad_1] خبرگزاری ایسنا: پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل ۷۵ درصد اختلال بیش فعالی (ADHD) ژنتیک است. ‌دکتر مریم صفایی افزود: بیش فعالی (‌ADHD ) نوعی اختلال روانپزشکی است که احتمال ابتلا به آن در کودکان پیش دبستانی، دبستانی، نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد. وی […]

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل ۷۵ درصد اختلال بیش فعالی (ADHD) ژنتیک است.

‌دکتر مریم صفایی افزود: بیش فعالی (‌ADHD ) نوعی اختلال روانپزشکی است که احتمال ابتلا به آن در کودکان پیش دبستانی، دبستانی، نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد.

وی به آگاهی از علایم بیش فعالی اشاره کرد و افزود: کاهش پایدار توجه، افزایش ایجاد بیش فعالی و تکانشگری از علایم این اختلال به شمار می رود.

ژنتیک، عامل ۷۵درصد اختلال بیش فعالی

وی تصریح کرد: کودکان مبتلا به این اختلال به طور معمول نمی توانند توجه خود را روی تکالیف مدرسه حفظ کنند و روی کارها و وظایف خود تمرکز نمی کنند و آن ها را به پایان نمی رسانند.

وی با بیان این که بی توجهی در کودکان بیش فعال ممکن است به شکل حواس پرتی، جا گذاشتن و گم کردن وسایل باشد، اظهار کرد: کودکان دارای این اختلال قبل از فکر کردن به سؤالات پاسخ می دهند.

وی به شیوع دو تا ۹ برابری اختلال بیش فعالی ( ADHD ) در پسران نسبت به دختران اشاره و عنوان کرد: مواجهه با مواد سمی قبل از تولد ، ضربه ها، افزودنی های غیر مجاز و … از دلایل محیطی ابتلا به بیش فعالی به شمار می رود.

وی بر اهمیت تشخیص و درمان به موقع تأکید و خاطرنشان کرد: کودکان مبتلا به این اختلال در معرض خطر بسیاری از مشکلات و اختلالات دیگر نظیر افسردگی و اضطراب هستند، بنابراین آگاهی از علایم و مراجعه به موقع و درمان زودهنگام در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر تأثیر بسزایی دارد.

صفایی به تصور اشتباه عموم در خصوص درمان اختلالات در کودکان اشاره کرد و گفت: بسیاری از والدین به دلیل تصورات اشتباه و باور غلط از مراجعه به روانپزشک ممانعت می کنند، غافل از آن که بدانند درمان نشدن این اختلال در آینده ، فرد را در معرض خطر بزهکاری و مصرف مواد مخدر قرار می دهد.

[ad_2]