[ad_1] خبرگزاری تسنیم: پسر نوجوان پس از ۶ سال دیالیز امیدوار بود که شاید یک روز با انجام عمل پیوند فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند اما پایان داستان زندگی این پسرقهرمان با اهدای اعضای بدنش و جان بخشیدن به یک بیمار نیازمند نوشته شد. کلیه‌های علیرضا از ۱۱ سالگی از کار افتاد و […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: پسر نوجوان پس از ۶ سال دیالیز امیدوار بود که شاید یک روز با انجام عمل پیوند فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند اما پایان داستان زندگی این پسرقهرمان با اهدای اعضای بدنش و جان بخشیدن به یک بیمار نیازمند نوشته شد.

کلیه‌های علیرضا از ۱۱ سالگی از کار افتاد و باعث شد او برای دیالیز پایش به بیمارستان باز شود.

زندگی روی سخت خود را به علیرضا نشان داده بود و او برای اینکه مانند هم سن و سالانش باشد باید تن به دیالیز می‌داد آن هم به این امید که شاید روزی شرایط پیوند عضو را پیدا کند و با پیوندکلیه سلامتی‌اش را به دست بیاورد.

اما سرنوشت علیرضا طور دیگری رقم خورده بود، مردادماه امسال حال علیرضا بد شد و خانواده‌اش او را به بیمارستان بهارلو تهران منتقل کردند.

در معاینات پزشکان مشخص شد که این بار فشار خون بالا کار دست پسر نوجوان داده؛ دچار خونریزی مغزی شده و تلاش پزشکان برای زنده نگه داشتنش بی‌فایده بود.

حالا ماجرا فرق کرده بود تا چند روز پیش علیرضا و خانواده‌اش چشم انتظار بودند تا او شرایط پیوند اعضا را پیدا کند اما حالا باید خانواده‌اش رضایت می‌دادند تا اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند جان دوباره‌ای ببخشد.

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند بیمارستان سینا در این باره می‌گوید: با اعلام مرگ مغزی این بیمار تیم رضایت‌گیری واحد فراهم‌آوری در جلسه‌ای با پدر بیمار، موفق به گرفتن رضایت برای اهدای عضو شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دو کلیه و قلب بیمار شرایط اهدا شدن را نداشت با تلاش تیم پزشکی بیمارستان سینا کبد پسر نوجوان به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

[ad_2]