[ad_1] ایرنا: دبیر بین‌المللی اجلاس رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا گفت: تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن بوده و حضور در این شهر تاریخی افتخار بزرگی است. پروفسور «هی چی میاکه» روز سه‌شنبه در مراسم آغاز دهمین دوره این اجلاس در تبریز افزود: حدود ۴۰ سال […]

[ad_1]

ایرنا: دبیر بین‌المللی اجلاس رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا گفت: تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن بوده و حضور در این شهر تاریخی افتخار بزرگی است.

پروفسور «هی چی میاکه» روز سه‌شنبه در مراسم آغاز دهمین دوره این اجلاس در تبریز افزود: حدود ۴۰ سال است که در مورد تمدن و تاریخ ایران مطالعه کردم و درک عمیقی از فرهنگ ایران زمین دارم.

وی ادامه داد: نخستین دوره اجلاس از ۱۵ سال پیش در چین شروع شد و سال گذشته مسوولان شهری تبریز میزبانی اجلاس را پیشنهاد دادند.

تبریز بخش بزرگی از تاریخ و تمدن است

میاکه گفت: باید فکر کنیم در چه وضعیتی هستیم و می‌خواهیم در آینده چه کنیم و پیگیری اهداف آتی در زندگی روزمره می‌تواند هدف این کنفرانس باشد.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفاظت از میراث مهم است، ادامه داد: شهروندان در این خصوص نقش بسزایی ایفا می‌کنند و باید تک تک مردم در این زمینه تلاش و کوشش کنند.

وی تاکید کرد: باید پتانسیل و واقعیت‌های شهر تبریز شناسایی شود و جوانان حاضر در این کنفرانس می‌توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند.

در این اجلاس اساتید صاحب نظر، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان حضور دارند.

همایش پایانی هفتم و هشتم شهریور ماه جاری با ارائه مقالات برگزار می‌شود.

در ۸ روز ابتدایی این اجلاس ورک‌شاپ و کار میدانی در بخش هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش ها کارهای تحقیقاتی برگزار می شود.

گروه های پیمایشی شرکت کننده در این اجلاس در ۴ روز ابتدای آغاز ورک شاپ در بحث ها و نشست های تخصصی، بازدیدهای میدانی و کارگاه های علمی شرکت می کنند و در ۴ روز بعدی دانشجویان در موضوع مشخص فعالیت می کنند.

این اجلاس در ۱۰ تا ۱۵ محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری در حال برگزاری است.

[ad_2]