[ad_1] خبرگزاری مهر: معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ابلاغ و اجرایی شدن طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دانشگاه تهران خبر داد. حسن به‌نژاد با بیان اینکه آموزش عالی از جمله مسیرهای اساسی در جهت تحقق توسعه انسانی است، گفت: سلامت در کنار آموزش به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی، از […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر: معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ابلاغ و اجرایی شدن طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دانشگاه تهران خبر داد.

حسن به‌نژاد با بیان اینکه آموزش عالی از جمله مسیرهای اساسی در جهت تحقق توسعه انسانی است، گفت: سلامت در کنار آموزش به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین لازم است در دانشگاه، ارتقا یکپارچه سلامت فرد و محیط مد نظر قرار بگیرد.

طرح دانشگاه بدون دخانیات اجرایی می‌شود

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود و آسیب‌های سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی مصرف دخانیات و هم‌چنین سیاست‌ها و اهداف دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط‌زیست و حرکت به‌سوی دانشگاه سبز، طرح «دانشگاه بدون دخانیات»، با هدف ترویج و ارتقاء سلامت جسم و روان دانشجویان و احترام به سایر اهالی دانشگاه اجرا می‌شود.

به‌نژاد خاطر نشان کرد: خط مشی و دستورالعمل اجرایی دانشگاه بدون دخانیات پس از نقد و بررسی‌های متعدد در شورای فرهنگی و جلسات مشورتی با کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی با رویکردی اجتماعی، فرهنگی، پیشگیرانه و سلامت محور و با التزام به قوانین مرتبط موجود در نهایت، ۵ مرداد ۱۳۹۸ در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تصویب شد.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران، خط مشی، آئین‌نامه اجرایی، ترکیب و شرح وظایف شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دانشگاه بدون دخانیات با مشارکت تمامی اهالی دانشگاه و به‌ویژه دانشجویان قابل اجرا است.

وی در پایان تصریح کرد: پس از صدور احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و کارگروه‌های سه‌گانه، فرهنگی- اجتماعی، مشاوره – درمان و اطلاع‌رسانی و رسانه توسط رئیس دانشگاه تهران، برنامه‌های اجرایی طرح دانشگاه بدون دخانیات در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با همکاری اهالی دانشگاه تهران، ابلاغ و اجرا می‌شود.

[ad_2]