[ad_1] خبرگزاری ایلنا: مرکز آمار ایران اقدام به انتشار متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٨ کرد که براساس آن در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت گندم ١٧٢١٠ ریال و متوسط قیمت جو ١٧٨۵١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١,١ درصد و […]

[ad_1]

خبرگزاری ایلنا: مرکز آمار ایران اقدام به انتشار متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی بهار ١٣٩٨ کرد که براساس آن در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت گندم ١٧٢١٠ ریال و متوسط قیمت جو ١٧٨۵١ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١,١ درصد و ۵٧.۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت نخود ۶٠٠١٠ ریال و متوسط قیمت عدس ۵۵۵۴٣ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴٣,٨ درصد و ٢۵.٩ درصد افزایش داشته اند.

تورم سرسام‌آورِ قیمت سیب‌زمینی، پیاز و گوجه

در بخش محصولات جالیزی، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت هندوانه ٨۴٧٢، خربزه ٢۵۶٨۴ و خیار ٢١۵١٠ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵,۶ درصد کاهش و ۵٧.٩ و ٧٩.۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت سیب زمینی ٣۶١٢٣، پیاز ٣٧١٣۴ و گوجه فرنگی ٢٢٢۴۵ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٢٧,٩، ۵٣٩.٢ و ٢٢١.۶ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت یونجه ١۶٩٢٨ و کاه ٣٠۵٠ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۶٩,۵ و ٩٢.٧ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ١٣٩٨، متوسط قیمت زردآلو ٧٨١٢٨ و متوسط قیمت آلبالو ٧٣٠٢٨ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۵۴,۶ و ۶٣.۵ درصد افزایش نشان می دهد و متوسط قیمت هلو ۴٧٣١٧ بوده که ۶١.۴ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ١٣٩٨، متوسط قیمت سیب درختی ۶٠۴٢۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣,٩ درصد افزایش یافته است.

[ad_2]