[ad_1] خبرگزاتری ایلنا: سهیلا جلودارزاده (نماینده مجلس شورای اسلامی) با انتقاد از اظهارات روحانی در خصوص واگذاری شرکت‌های شستا گفت: رییس جمهور چرا از واگذاری رایگان اموال تامین اجتماعی سخن می‌گوید؟ اگر شرکت‌های شستا زیان‌ده شده به دلیل رانت و فسادی است که در برخی از شرکت‌ها وجود دارد. امروزه مشکل اصلی شرکت‌های شستا، مدیران […]

[ad_1]

خبرگزاتری ایلنا: سهیلا جلودارزاده (نماینده مجلس شورای اسلامی) با انتقاد از اظهارات روحانی در خصوص واگذاری شرکت‌های شستا گفت: رییس جمهور چرا از واگذاری رایگان اموال تامین اجتماعی سخن می‌گوید؟ اگر شرکت‌های شستا زیان‌ده شده به دلیل رانت و فسادی است که در برخی از شرکت‌ها وجود دارد. امروزه مشکل اصلی شرکت‌های شستا، مدیران نالایق و ناکارآمد است و هر کجا سازمان زیان داده، از ناحیه مدیر نالایق بوده است. به جای آنکه شرکت‌های شستا را رایگان به مردم بدهیم، مدیران نالایق را عوض کنیم و افراد توانمند را منصوب کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، دلایل استیضاح ربیعی را تشریح کرد و گفت: برخی نمایندگان مجلس که به استیضاح ربیعی رای دادند، به دنبال گرفتن امتیاز بودند. آنها می‌خواستند فرزندانشان را به عنوان مدیر و هیات مدیره به شرکت‌های شستا تحمیل کنند یا خواسته‌های غیرمعقول دیگری داشتند و چون ربیعی با این خواسته آنان مخالفت می‌کرد، استیضاحش کردند.

وی خطاب به هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: شما به دنبال سه‌جانبه‌گرایی هستید که ما نیز موافق هستیم اما باید در این مسیر استقامت کنید و بر سر حقوقتان سازش نکنید و افراد همسو با خودتان را در همه قوا شناسایی کنید.

جلودارزاده افزود: دیر بجنبید همه چیز کارگران و بازنشستگان را می‌برند همان گونه که تاکنون بخشی از منابع سازمان را برده‌اند و کاری از دست‌تان برنیامده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام برای استمرار حیات خود به مردم نیاز دارد، گفت: نظام مورد حمایت ماست اما مدام از سوی دشمنان تهدید می‌شود از تهدید نظامی تا تحریم و محاصره اقتصادی گرفته تا دیگر فشارهای سیاسی اما اگر قرار است برای استقلال کشورمان تاوان بدهیم، باید همگان تاوان بدهند و قرار نیست تاوان استقلال و استقامت نظام را فقط کارگران و بازنشستگان بدهند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس بهترین راهکار برای صیانت از تامین اجتماعی را سه‌جانبه‌گرایی واقعی با آرای برابر توصیف کرد و گفت: شاید سه‌جانبه‌گرایی تعیین‌کننده قطعی نباشد اما می‌تواند مانع دست‌اندازی به اموال تامین اجتماعی باشد و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرد، زیرا کارگران و بازنشستگان از تامین اجتماعی حمایت می‌کنند، سازش نمی‌کنند و کوتاه نمی‌آیند.

وی خطاب به رییس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: آقایان بدانند ما با کسی دعوا نداریم اما هشدار می‌دهیم که با تمام توان در برابر تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان می‌ایستیم و از اموال تامین اجتماعی حمایت می‌کنیم.

جلودارزاده با اشاره به انتخابات مجلس در سال جاری گفت: اکنون که نمایندگان رای می‌خواهند، بهترین زمان برای طرح اصلاح ساختار سازمان و اجرای سه‌جانبه‌گرایی است. کانون‌های بازنشستگی باید با نمایندگان استان‌ها اتمام حجت کنند و هر کس نسبت به سه‌جانبه‌گرایی رای داد، شما هم به او رای بدهید و اگر کسی رای نداد، شما هم بی‌تعارف آرای خود را به صندوق او نریزید و فردی را به مجلس یازدهم بفرستید که حامی کارگران و بازنشستگان باشد.

وی بر وحدت تشکل‌های کارگری و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: اکنون باید متحد و یکصدا باشید و مطالبات خودتان را بخواهید. فراموش نکنید که اگر در بین شما تفرقه باشد، در مسیری گام برداشته‌اید که هرگز به نفع سازمان و منافع کارگران و بازنشستگان نخواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شرط حمایت از هر فرد، گروه و جریانی را حرکت در مسیر دریافت مطالبات کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: امروز هر کس با فراکسیون کارگری مجلس همسو بود و به مصوبات کارگری و بازنشستگان رای داد، شما نیز نام او را به خاطر داشته باشید و هر کس از حقوق کارگر دفاع نکرد شما نیز نامش را برای همیشه از ذهنتان پاک کنید. زیرا مدعیان حمایت از کارگر باید ادعای خود را در عمل نشان دهند.

[ad_2]