[ad_1] برترین‌ها به نقل از یک رسانه فارسی زبان: محمد رسول‌اف، فیلمساز ایرانی به اتھام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است. محمد رسول‌اف می‌گوید که در جریان بازجویی‌ها درباره سه […]

[ad_1]

برترین‌ها به نقل از یک رسانه فارسی زبان: محمد رسول‌اف، فیلمساز ایرانی به اتھام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

محمد رسول‌اف: قاضی گفت چرا درباره هولوکاست فیلم نمی‌سازی؟

محمد رسول‌اف می‌گوید که در جریان بازجویی‌ها درباره سه فیلم آخرش یعنی «به امید دیدار» که درباره زندگی یک وکیل است، «دستنوشته‌ها نمی‌سوزند» که به موضوع قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران در دهه ۷۰ پرداخته و «لرد» که به فساد سیستم اداری ایران پرداخته، بیشتر مورد پرسش و بازخواست قرار گرفته است. بخشی از گفتگو با او را بخوانید.

*می‌توانم بگویم بیش از ده بار(طی دو سال) در شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه توسط آقای سعادت مهر بازپرسی شدم.

*در اولین جلسه‌ای که من را بازجویی کردند. خودشان را معرفی کردند. در لابه لای حرف‌هایشان گفتند ما همان سازمان سینمایی اوج هستیم.

*جلسه حدود نه صبح شروع شد و تا ساعت یک و نیم بعداز ظهر طول کشید. من چشم‌بند نداشتم و هر سه نفر را می‌دیدم. یک نفر بیشتر سوال میکرد، یک نفر بیشتر می‌نوشت و یک نفر هم فقط نگاه می‌کرد.

*می‌گویند فیلمهای تو سیاه‌نمایی دارد.

*روی موضوع بهاییت در فیلم «لرد» هم تاکید داشتند.

*برای گرفتن پروانه ساخت تلاش خیلی زیادی کردم. و نهایتا با پروانه ساخت فیلم را جلوی دوربین بردیم. من برای اکران هم تلاش زیادی کردم. در دوران جشنوارهٔ فجر به مسوولان سینمایی گفتم: اجازه بدهید فیلم من در داخل اکران شود، فیلم را به هیچ فستیوال خارجی نمی‌دهم. اما اصلا آنها وجود فیلم را انکار کردند.

*قاضی ایمان افشاری، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب از من پرسید چرا درباره هولوکاست فیلم نمیسازم. گفتم: من الویتهای بزرگی در کنارم دارم. ابتدا باید به الویت‌هایم در رابطه باموضوعاتی که میشناسم توجه کنم.

[ad_2]