[ad_1] عصر ایران: ۲۷۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف، از جمله ایران از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ تاکنون برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرده که ۹۸۱ تن از آنها به این هدف دست یافته‌اند. به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس داده‌های دولت ترکیه، طی مدت مذکور ۲۵۳ سرمایه‌گذار ایرانی، شهروندی کشور را گرفته‌اند. تاکنون ۱۴۳ عراقی، […]

[ad_1]

عصر ایران: ۲۷۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف، از جمله ایران از ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ تاکنون برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرده که ۹۸۱ تن از آنها به این هدف دست یافته‌اند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس داده‌های دولت ترکیه، طی مدت مذکور ۲۵۳ سرمایه‌گذار ایرانی، شهروندی کشور را گرفته‌اند.

تاکنون ۱۴۳ عراقی، ۹۷ یمنی، ۹۴ افغان، ۵۹ سوری، ۵۸ فلسطینی، ۵۷ اردنی، ۴۵ مصری، ۲۱ چینی، ۱۶ آذربایجانی، ۶ آمریکایی، ۶ روسیز ۴ کانادایی‌ ۴ ایتالیایی، ۴ اسرائیلی، ۲ اوکراینی، ۲ انگلیسی، ۲ ایرلندی، یک یونانی و یک استرالیایی نیز موفق به این امر شده اند.

چند ایرانی، شهروندی ترکیه را خریداری کرده‌اند؟

گفتنی است دولت ترکیه برای سرمایه‌‌گذاری مستقیم به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار حق شهروندی می‌دهد. پیشتر این میزان حداقل ۲ میلیون دلار بود.

این حق به خریداران اموال غیرمنقول و ملکی به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار نیز اعطا می‌شود. حداقل بهای خرید املاک و مستغلات در ترکیه برای اعطای شهروندی نیز از یک میلیون به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

شرط ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ شهروند ترکیه جهت دریافت حق شهروندی هم نصف شده است.

برای دریافت حق شهروندی ترکیه، حداقل سپرده‌گذاری سه ساله در بانک‌های کشور از ۳ میلیون دلار به ۵۰۰ هزار دلار کاهش یافت.

[ad_2]