ساکنان مناطق محروم خوزستان تسهیلات ۵۰ میلیونی مقاوم‌سازی مسکن می‌گیرند
ساکنان مناطق محروم خوزستان تسهیلات ۵۰ میلیونی مقاوم‌سازی مسکن می‌گیرند

مدیرکل بنیاد مسکن ‌خوزستان گفت: سهمیه امسال استان خوزستان حدود ۵هزار سهمیه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است برای مقاوم‌سازی و ساخت مسکن مناطق محروم که به متقاضیان اختصاص می‌یابد. به گزارش کاوش اخبار به نقل از تسنیم، مسعود انصاریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان بنیاد […]

مدیرکل بنیاد مسکن ‌خوزستان گفت: سهمیه امسال استان خوزستان حدود ۵هزار سهمیه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است برای مقاوم‌سازی و ساخت مسکن مناطق محروم که به متقاضیان اختصاص می‌یابد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از تسنیم، مسعود انصاریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان بنیاد مسکن خوزستان و به‌مناسبت سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری با هدف ساخت و نوسازی مسکن برای مستضعفین و نیازمندان، گامی اساسی در جهت رفع محرومیت‌ها و توسعه عدالت در کشور پس از انقلاب، برداشته است که این از تفکرات خردمندانه رهبر کبیر انقلاب بوده است.

وی افزود: در زمان حاضر این بنیاد در استان خوزستان سال 98 با کمک به 5 هزار و 700 خانوار آسیب‌دیده از سیل، در بازسازی و مقاوم‌سازی منازل آنان نقش حیاتی ایفا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: سال 99 نیز در استان در پی آبگرفتگی، 6223 واحد آسیب دیدند که بازسازی و مقاوم‌سازی شدند که مجموعه اعتبارات آن بیش از 4500 میلیارد ریال بوده است.

انصاریان در خصوص اختصاص تسهیلات 50میلیون تومانی گفت: سال گذشته برای بازسازی و مقاوم مسکن مناطق محروم، توانستیم 5 هزار سهمیه تسهیلات 50میلیونی با سود 4 درصد و کمک بلاعوض 30میلیون تومانی را دریافت کنیم که متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: در زلزله سال گذشته مسجدسلیمان به بیش از 11 هزار واحد مسکونی آسیب وارد شد که هزار و 450 واحد آن احداثی و 9 هزار و 686 واحد آن تعمیری بودند که واحدهای تعمیری کار آنها به پایان رسیده است و واحدهای احداثی نیز با پیشرفت 80 درصد مراحل آنها در حال پیگیری است که البته از این تعداد 530 واحد مسکونی خطرآفرین و آلوده به نفت مسجدسلیمان که در جریان زلزله پارسال آسیب دیدند جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص محرومیت‌زدایی روستاهای استان گفت: سال گذشته علاوه بر اختصاص تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای ساخت و یا نوسازی و مقاوم‌سازی منازل روستاییان، بیش از 100 کیلومتر راه دسترسی روستایی احداث شد.