رشد 51 درصدی مسافرت های نوروزی در خوزستان/ مگر ورودی ها و خروجی های استان در کنترل نبود؟
رشد 51 درصدی مسافرت های نوروزی در خوزستان/ مگر ورودی ها و خروجی های استان در کنترل نبود؟

بر خلاف اعلام وضعیت قرمز در خوزستان و ممنوع بودن ورود و خروج به این استان آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برقرار بوده و رشد 51 درصدی را نشان می دهد.

براساس آمارهای رسمی منتشر شده، ترددهای بین‌ استانی در روز گذشته به بیش از یک میلیون و ۸۶۵ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور رسید که نسبت به روز قبل از آن پنج درصد رشد را تجربه کرد و همچنان استان‌های شمالی در این زمینه رکورددار هستند، البته در این میان نیز نام استان‌های اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد نیز به چشم می‌خورد که ترددهای بسیار زیادی را در این ایام تجربه کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (نهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۷۸ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته در روز گذشته شاهد تردد یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۹ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بودیم که این تعداد نسبت به روز قبل از آن یعنی هشتم فروردین ماه پنج درصد افزایش داشته است.

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۰۶ درصد، ۱۶۲ درصد، ۱۴۵ درصد، ۱۱۷ درصد، ۱۰۵ درصد و ۱۰۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها تقریبا نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

 

در این میان تنها ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده به نظر می رسد، چرا که ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد که باید دید علت این ترددهای افزایش یافته چیست؟

به گزارش کاوش اخبار، بر خلاف اعلام وضعیت قرمز در خوزستان و ممنوع بودن ورود و خروج به این استان و هشدارهای مکرر مسئولین که ورودی ها و خروجی های استان کنترل و اجازه تردد داده نمی شود با نگاهی به آمار ارائه شده مشخص می شود که آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردار بوده و رشد 51 درصدی را نشان می دهد و در مجموع 725.624 وسیله نقلیه به استان وارد یا خارج شده است.

هرچند که آمار ارائه شده نسبت به دو سال قبل ( سال 98) که خبری از کرونا و ممنوعیت سفر نبوده است کاهش 48 درصدی را نشان می دهد.

حال باید دید آنهایی که به خوزستان وارد شده اند کرونا را برای هدیه آورده اند یا آنهای که خارج شده اند کرونا را سوغات برده اند. یک سوال نیز مطرح می شود که مگر  ورودی ها و خروجی های استان کنترل نمی شود و چگونه با توجه به وضعیت قرمز استان و کرونای انگلیسی اجازه تردد داده شد؟